Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drar massa cpu

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Itunes har börjat dra massa cpu, iaf tror jag det är Itunes som är ansvarig för spashd som aktivitetskontrollen säger drar 25% cpu hela tiden. Sen har jag dessutom problem med att Itunes ibland hänger sig i ett par sekunder för att sedan fortsätta uppspelningen. Skulle tro att detta också beror på belastningen. Har version 7.1.1 på en macbookpro core duo 2 av senaste revisionen.

hm... låter som väldigt mycket för att bara spela upp lite musik, en 400MHzare vill jag minnas klarar det på ca 20% CPU.

Testa med att stänga av iTunes och reparera skivbehörigheterna i Skivverktyg (Finns i Verktygsprogrammappen)

Program -> Verktygsprogram -> Aktivitetskontroll (välj att se alla processer, inte bara dina, klicka sedan på den kolumn som du vill sortera efter) så kan du snabbt se vilka program eller processer som belastar din dator för tillfället.

Hmmm, ITunes tar 98-99 % !!!!! När jag spelar upp och importerar samtidigt. Snacka om att det låter hackigt. På en Mac Pro 2x2.66.
Det verkar bara för dåligt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-30 19:06

På min fungerar det som vanligt faktiskt... Kan fråga sig vad som händer på era. Processen som näms i posten högst upp hör till ShakesPeer, inte iTunes.

1
Bevaka tråden