Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka usb-kameror fungerar till Mac iom 10.4.9?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-19 11:01

Jag tänkte att vi kunde lista de usb-kameror funkar i Mac OS X i och med uppdateringen till 10.4.9.

Enligt denna tråd:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=288299
så fungerar Xbox Live Vision Cam rakt av i 10.4.9.

Även Logitech QuickCam Fusion and Locitech Ultra Vision ska funka.

Någon som testat? Eller testat andra kameror?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-19 12:21

Macoteket säljer Creative live cam optia som skall fungera med Mac OS 10.4.9, priset ligger på 479.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-19 12:28

Det var utan moms visade det sig. Priset med moms är 599.:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-19 16:26

rk,

Liknande fråga togs upp i denna tråd...

I korthet...

- Kameran skall vara "UVC-compliant" (UVC = USB Video Class)
- Kameror med "Windows-Vista"-logga är just "UVC-compliant"

Lycka till,

- Torkel

Nån som känner till om det finns UVC-compliant Kamera som har en inbyggd Mic som också fungerar ?

Här finns lite mer info på kameror som fungerar :

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=4225087&#4225087

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2007-04-02 21:21

mick med Optia och G5:a

jag har köpt en Optia, och den funkar med Skype och iChat, men jag får inget ljud i micken.
Bildenkvaliteten suger, men det är kul ändå.

Hur man får mikrofonen att funka? Har provat på ljudinställningarna i systeminställningarna och på skypes audioinställning. Men det är bara tyst.

Creative Live Cam Optia + iMovie HD = :-))

Creative Live Cam Optia fungerar inte med iMovie HD. Anledningen ser ut att vara anslutningskablarna. iMovie kräver(?) firewire (som iSight har) som Creative Live Cam Optia inte har. Den har USB.
Stämmer det?
Finns det någon lösning?

PS Kameran fungerar fint med iChatt DS

lbywallin

Logitech 5000 PRO fungerar fint, har den själv.

Fungerar ej i iMovie dock som någon nämnde... 449 :- på MediaMarkt och Computer City , inbyggd Mic

iSweet?

Någon som känner till iSweet Firewire Webcam?

lbywallin

Messenger och iChat

Är det någon som vet hur man får kamerorna Logitech pro5000 eller Creative Optica AF att fungera i MSN Messenger på Mac, 10.4.10. Båda funkar med iChat men jag får inte kamerorna att funka i Messenger. Är det någon som vet hur man får iChat att funka med messengerkonto och mot andra meaaengerkontakter/chattar? Vill helst inte behöva starta den gamla pc laptopen för detta ändamål, vill helst inte köra win på nätet, det blir så mycket underhållsarbete...

Ursprungligen av macuddevalla:

Är det någon som vet hur man får iChat att funka med messengerkonto och mot andra meaaengerkontakter/chattar? Vill helst inte behöva starta den gamla pc laptopen för detta ändamål, vill helst inte köra win på nätet, det blir så mycket underhållsarbete...

Här är en guide som gör att man kan få sina msn kontakter i iChat: http://allforces.com/2005/05/06/ichat-to-msn-through-jabber/

Inget jag testat eller har erfarenhet av.

jag letar ocksa efter en kamera, men mast for att min mic har slutat fungera pa min ibook och att priset pa en usb mic ar nastan lika med en webcamera med mic. Nagon som vet specifikt en web camera som fungerar???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 16:56

Hjälp mamma!!!Live cam optia.......

Hej jag har mac 10.4.8 och köpte Live Cam Optia!Gjodre jag ett fel köp?Eller är det någon som vill och kan hjälpa mig?
Det händer ingenting när jag stoppar installations skivan...hur öppnar man det?
Och kameran är helt tyst,ingen ljus,ingenting.....
Och jag är här tummen mitt i handen!!!
Så snälla,ta det så enkelt som du kan,tack!:">

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-14 17:41

På Macotekets hemsida står det: Kräver Mac OS X 10.4.9 eller senare samt USB 2.0.
Uppgradera först och prova igen.

(Äpplet --> Programuppdatering...)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-17 12:22

Jag köpte nyss en Mac Pro Dualcore 2.66. Kör OSX ver. 10.4.10.

Min Logitech Quickcam Pro 4000 som jag använde till min gamla Mac PPC 466mzh utan problem, funkar inte till Mac Pro och/eller Tiger ver. 10, verkar det som.
Det första jag märkte var att lampan på webcameran lyste, som om nånting använder sig av den - och det innan jag ens installerat drivers och Quickcapture. Så ska det def. inte vara. När jag sen installerat all programvara får jag upp en hackig bild, men när jag ska ta ett snappshot, eller spela in ett videoklipp får jag ett fel meddelande med en felkod, om inte programmet bara lägger av direkt. iChat registrerar inte webcamen alls - "No camera is connected to this computer". Däremot funkar cammen fortfarande som microfon.

SÅ... är det nåt som vet vad som är fel, eller är det helt enkelt cam + programvara som är för gamla?

BTW... är väl kanske lite efter, ... men vad har iSight kameran tagit vägen? Skulle kolla i AppleStore efter den, men den finns inte att hitta nånstans.

Isight kameren är tyvär nerlaggd, snyft...

Men en kamera som jag haft i snart två veckor och använt flitigt flera gånger om dan med en mac mini g4 är Logitct Fusion... utan några som helst drivrutiner klarar den både mic och video perfekt.. inte dåligt för en kamera som kostade ca 600kr...

  • Medlem
  • 2007-10-11 11:14

Får inte Live cam Optia att fungera med Intelburkar. iChat hittar den men visar bara en svart bild. Funkar klockrent på PPC dock. Någon som har info?

Allt gott/J

1
Bevaka tråden