Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musmatta till Mac

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-24 00:40

aså detta är enkelt vilken är den snyggaste usmattan som finns till MAC som matchar datorns design och klass

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-24 01:30

IceMat, en vit eller svart. Utöver att den är snygg är det troligen världens bästa musmatta.

Ikea har en vit rund som är helt okej... och kostar bara 5 spänn... inte lika flashigt som
alla "designade" mattor men blir den lortig är det bara att kasta och köpa en ny
Är faktiskt den bästa matta jag kört på och priset är ju som sagt helt okej...

Ursprungligen av Gusten68:

Ikea har en vit rund som är helt okej... och kostar bara 5 spänn... inte lika flashigt som
alla "designade" mattor men blir den lortig är det bara att kasta och köpa en ny
Är faktiskt den bästa matta jag kört på och priset är ju som sagt helt okej...

Jag kör med en svart sådan till min vita Macbook, väldigt snyggt, och mattan är grymt bra. Är ofta kräsen när det gäller musmattor, kör hällre ingen alls än en dålig.

Fler äkta musmattor som Pesc använder, finns på Coolstuff.se

Rain design

Körde förut med matta från rain design (finns att hitta på macoteket) jag har kvar handleds-stödet vid tangentbordet men mattan blev jag tvungen att byta ut, det blev till slut den ovan nämnda ikea mattan...
anledningen, rain mattan var helskön MEN mitt på den finns en liten grå vatten (regn?) droppe tryckt... när man körde över droppen med mighty mouse fick muspekaren vattenplaning och for som en idiot över skärmen...inte kul alls...

Mvh
Peter

  • Medlem
  • 2007-02-25 22:21
Ursprungligen av Mondo:

IceMat, en vit eller svart. Utöver att den är snygg är det troligen världens bästa musmatta.

Håller med! IceMat är bäst!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-24 09:31

Jag kör med den här

http://www.freeride.se/shop/product.php?id=283

Både billig, snygg och bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-24 09:32

Kanske inte riktigt matchar stilen, men jag gillar designtorgets äkta musmatta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-24 09:45

jag tycker om att det är sån variation bland smaker det roliga är att den runda ifrån IKEA verkar mest intressant :D.. jag själv är en designtönt om man säger så mitt rum är en killes dröm medans tjejer tycker det är stelt och omysigt haha :D...så ni kanske kan rekommendera blommor också kanske

Ursprungligen av Esa:

jag tycker om att det är sån variation bland smaker det roliga är att den runda ifrån IKEA verkar mest intressant :D.. jag själv är en designtönt om man säger så mitt rum är en killes dröm medans tjejer tycker det är stelt och omysigt haha :D...så ni kanske kan rekommendera blommor också kanske

Skulle vilja se detta "omysiga rum". Själv har jag designat mitt rum utifrån min mac. Och jag är tjej. Ve och fasa!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-03 21:30
Ursprungligen av chikuba:

Skulle vilja se detta "omysiga rum". Själv har jag designat mitt rum utifrån min mac. Och jag är tjej. Ve och fasa!

hehe aså det tjejer brukar säga är att rummer är omysigt har projektor desginade kantiga möbler, mycket space och utrymme inte kuddar blommor och gardiner utan persienner och en vanlig soffa men om man sätte rpå månting på projektorn blir det ifs mysigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-24 17:13

Razer gör bra musmattor som även passar bra till macen.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=50589

Jag köpte Ikeas efter att ha läst tråden. Den är snygg, bra och billig.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-03-02 17:26

Va, musmatta? Riktiga män kör med touchpaden!

Ursprungligen av HannesP:

Va, musmatta? Riktiga män kör med touchpaden!

Men får man kalla sig "riktig man" innan man ens är 18 år fyllda?
I vissa fall krävs mus+matta för diverse precisionsarbete.

Dessutom så kör inte alla med en bärbar dator. Sådeså.

Har denna fina musmatta, perfekt underlag! Glider heller inte runt på skrivbordet som vissa andra mattor kan göra. 200:- på Form/Design center i Malmö.

det roliga med IKEA's runda 5kr musmatta är att den funkar jättebra för mig (mighty mouse trådlös) men fungerar inte alls för polaren som har en likadan musmatta och mus.

Ursprungligen av imported_fisken:

det roliga med IKEA's runda 5kr musmatta är att den funkar jättebra för mig (mighty mouse trådlös) men fungerar inte alls för polaren som har en likadan musmatta och mus.

Prova att byta musmatta med polaren och se ifall problemet förflyttar sig.

  • Medlem
  • 2007-03-03 13:31

Jag använder en rund musmatta från apple

Senast redigerat 2007-03-03 13:44

Buppi:
Tjuisigt. Vart finns sådan att få tag på?

  • Medlem
  • 2007-03-03 14:44

Daniels: Den är inköpt på apple company store i Cupertino. Har ingen aning om den finns på andra ställen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-03 21:27

uppskattar erat angagemang jag måste säga att jag tycker de dyra musmattorna av glas och avancerade rymdplattor och liknande känns liver över himelen jag var på IKEA och jag måste då säga det, varför ska man krångla till en musmatta så mycket? många berättar om hur bra deras musmatta är för spel osv, men det är ungefär samma som i Golf vilket jag spelar, klubborna kan vara av olika märken o kvalitet, men om man är duktig funkar alla nästan lika bra har med självförtroendet att göra alltid så om ni har det, släpp de dyra musmattorna .. hehe låter rätt löjligt men det är sant om ni tänker efter, hoppas ni har ett litet leende på läpparna nu alla mac users

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-06 19:06

Kunde ingen hasplat ur sig att mighty mouse tokvägrar fungera ihop med icemat (iaf den vita)? Bah! Musen är köpt i butik så det lär säkerligen lipas om jag vill byta den, dessutom gillar jag scrollhjulet. Är det fler musmattor som tydligen inte fungerar med mighty mouse?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-13 22:29

Hmm. Jag fick byta den i butik då de trodde jag fått ett måndagsexemplar. Jag var kritisk men höll god min och ta tusan om den inte funkar finfint hemma ihop med icemat:en. Sa-Weet.

d99gnu, kan du förtydliga det där.
Du fick problem med en vit och bytte (böt?) mot en annan vit?

Sugen på att skaffa en vit icemat men vill självklart inte ha problem...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-03-18 21:50

Jag använder 3M Precise Mousing Surface. Hittade ett gäng på jobbet som jag har till alla Macar hemma och där. Det är en millimetertunn mörkblå matta - jag fester dom med dubbelhäftande tejp på skrivborden. Funkar fint. Det jag gillar - och numera inte kan vara utan - är att det inte är någon höjdskillnad mellan bord och matta. Handloven kan vara varsomhelst utan att den är på kant eller "utanför". Det finns ingen kant - det finns inget "utanför". Hallelujah!

Senast redigerat 2007-03-18 22:02
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-03-26 04:20

Andy Warhol - Macintosh

Har själv den här:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1015141&product_id=881241

vrålsnygg, anpassad för Mac + handledstöd!

Bevaka tråden