Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta itunes bibliotek från PC till Mac OS

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska nu äntligen switcha från PC till Mac men har ett litet problem med hur jag ska få över hela mitt itunes bibliotek från min PC till min nya Macbook. Jag vill ju få med mig alla mina spellistor, betyg, play count osv.

Någon som vet nåt sätt som kan rädda mig?

Det finns alltså ingen lösning om du söker här på forumet?

Nej, har inte hittat nåt bra xempel där man flyttar från pc till mac. Många trådar om hur du flyttar från en Mac till en annan Mac men det hjälper inte mig så mycket. Det kan vara så att jag missat nån guldtråd om ämnet.

Här är en tråd som kom upp som nr. 1 när jag googlade. Hoppas att det hjälper.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=90805

Att få över filerna förstår jag och är inget problem, men att göra som beskrivs i den tråden och flyttar över filerna så följer ju inte spellistor och annan info med.

Om du kopierar filen iTunes Music Library.xml till den nya datorn, så tror jag att du får med all information, spellistor m.m.

Ja den ser ganska vettig ut förutom att alla sökvägar till låtarna kommer bli fel. Men det borde fungera om man helt enkelt gör en "search and replace" i xml filen. Typ byt ut "E:\musik" till "/media/itunes/", eller nåt i den stilen.

Jag tror inte att du behöver göra det. Om du går in i iTunes inställningar och anger var musik-mappen finns, så fixar den nog själv att ändra sökvägarna.

Har precis samma problem men mer komplicerat:)

Jag har lagt all media på en NAS. Min förra flytt gick bra då jag lät iTunes ta hand om det. Nu har jag köpt en Mac Mini för att ha vid TVn, det är lite trist att alla spellistor, , betyg etc verkar omöjligt att flytta med. Har kopierat över .xml-filen, men det funkar inte ändå.

Lasse

1
Bevaka tråden