Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Joost för Mac

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2007-02-17 08:57
Citat:

Today we have good news, and we have great news. In addition to the 0.8 release
which includes new CoreAVC Video decoder, which significantly improves the
quality of the video, we also have an Intel Mac beta version.

Sen när man loggade in på Joost hemsida,7 timmar efter att mailet gick ut:

Citat:

Sorry - Mac Alpha Seeding closed

Thanks to GigaOM picking this up - we filled our download quota in absolutely no-time. So we've closed the seeding process.

Thanks a lot everybody - but that should be enough alpha-testers at this stage.

Do come back next week for the final proper public beta. And if you where one of the lucky ones - do sent us feedback. We need to confirm that it works on a wide enough range of hardware and software.

Thanks a lot - and see you next week !

Vad är Joost? I ett nyhetstips så kanske du skall nämna det och ha med en liten länk?

Kan även tipsa om att i senaste numret av Internet World, nr 2, 2007, som kom i brevlådan igår eller förrgår, så finns en artikel om Joost på sid 11.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-18 16:19

Jag tycker att Joost är väldigt smart och bra. Jag vill till exempel kunna titta på tv på skolan, och varför inte, man kan ju inte precis dra med sig digitalboxen och antennkabeln lite varsomhelst..

Dessutom är det gratis! (Fast det kommer säkert någon Pro-funktion) Ochså positivt att det fukar prima på segisdatorer ed 512mb minne, som min då. MacWorld hade en artikel om det hela för ett tag sen vill jag minnas, dom testade själva.

Inbjudan, någon, snälla

Ursprungligen av studiox:

Sen när man loggade in på Joost hemsida,7 timmar efter att mailet gick ut:

Jag kunde ladda ner joost nu i alla fall. Har tyvärr inga inbjudningar att erbjuda.

Tycker att det funkar bra för att vara en alpha. Värsta buggen var i TV-programmet "GameStar TV" som recenserade olika banor i ett bilspel där speakern hela 4 gånger hävdade "It is a well known fact that Swedes have over 100 different words for snow".

  • Oregistrerad
  • 2007-02-19 10:49

Verkar som Mac versionen är beta nu för alla att ladda hem. (om du har en Intel processor, inge UB här inte....)

Intressant att windowsversionen är 9 Meg och mac versionen 36 - Undrar vad det beror på......

Senast redigerat 2007-02-19 12:54

Hoppas på en PPC-version snart!! Har inte lust att byta dator efter bara ett år

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-17 20:44

Idag har jag fått mail från Joost-teamet. Där står det att alla som anmält sig för beta-test kommer att få ladda ner Joost nu i veckorna.

Så ni som inte registrerat er än, gör det nu.

Jag har ett par inbjudningar över om någon vill ha...

Ursprungligen av akerstrom:

Jag har ett par inbjudningar över om någon vill ha...

Sådär, invites slut nu...

Ursprungligen av akerstrom:

Sådär, invites slut nu...

Tack för invite!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-18 11:36

Nej!! Jag missade att ni gav bort invites!! Noooooo!

Är det ingen som har något kvar Ni som fått ladda ner Joost nu då, kanske ni har fått invites?

Ser nice ut, Invite någon please? ^^

Ser fram emot att testa Joost. FIck mailet men kan knappt bärga mig
Någon som kan tala om vilken kvalitet sändningen håller?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-18 07:06

Har ett par inbjudningar över ifall ngn är intresserad

/thomas

Jag skulle kunna ta en invite, om det går bra

Jag skulle ju inte heller börja gråta om det var så att jag fick en invite!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-18 10:26

Rykande åtgång nu var mina inbjudningar slut

/thomas

Passar väl på att tacka för inbjudan här också, tackar thomk.

  • Oregistrerad
  • 2007-03-18 15:26

Jag har kvar så skynda med er e-post adress...

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-18 15:32
Ursprungligen av studiox:

Jag har kvar så skynda med er e-post adress...

Du får gärna PMa mig en om du har över!

Om nån har en så är jag väldigt sugen! PM:a gärna eller maila oscar (a) bodells.com

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-18 21:43

Vill jättegärna få en invite till boris91@gmail.com

Oj, vad många som inväntar en invites till Joost, kul! Inväntar själv på en inbjudan, man får hoppas på att de öppnar upp fler platser i betan.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Oj, vad många som inväntar en invites till Joost, kul! Inväntar själv på en inbjudan, man får hoppas på att de öppnar upp fler platser i betan.

Fick detta från Joost för några dagar sedan, så det verkar äntligen vara på gång i bredare form.

This is just to let you know that we haven't forgotten your request to try Joost. We're now speeding up the process of adding testers and we'll shortly be inviting everyone who has signed up to try Joost.

This includes you, so expect an invite within the next couple of weeks - in the meantime, thanks for bearing with us - we appreciate it.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-19 15:13
Ursprungligen av Christofer:

Fick detta från Joost för några dagar sedan, så det verkar äntligen vara på gång i bredare form.

This is just to let you know that we haven't forgotten your request to try Joost. We're now speeding up the process of adding testers and we'll shortly be inviting everyone who has signed up to try Joost.

This includes you, so expect an invite within the next couple of weeks - in the meantime, thanks for bearing with us - we appreciate it.

Det har jag ju redan skrivit om? O:-)

Ursprungligen av boris91:

Det har jag ju redan skrivit om? O:-)

Se där ja, ibland är det svårt att hänga med

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-04-06 21:05

Skulle också gärna vilja ha en inbjudan om någon har en som ligger och skräpar

micke [at] mstudios [dot] se

Bevaka tråden