Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig Bildkvalitet på web-filmer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac G5/v.10.3.9/1.8GHz/2GB RAM som jag brukar skryta med som den perfekta bild/ljud/webb-datorn. Dock har jag pinsamt dålig bild när jag t.ex. ser på SVT's program från webben. Skitdålig/suddig bild både i Real Player alt WmediaPlayer, vilka SVT hänvisar till på sina avsnitt. (som om det bara var c.a 50 pixlar totalt.....)
Det som är riktigt pinsamt är att min jobb-LapTop (HP av nyare modell) har en riktigt skarp och bra bild.
Båda är kopplade trådlöst till en AirPort Express och vi har Telias snabbaste ADSL (24 Mbit).

Dessutom fick jag nyligen laggande bilder i IMovie från min senaste videotagning. PC-fan' klarar detta galant..... pinsamt.

Vad kan jag göra för att Mac'en ska leva upp till mina förväntningar? Inställningsfråga?

Hjälp!!!
/Olle

Installera Flip4mac, en gratis plugin till QuickTime som spelar upp WMV-formatet.

Sorry. Provade detta, men den klarar fortfarande inte att köra fullskärm eller ens dubbel storlek. Bilden blir mosaik med litet antal pixlar......

1
Bevaka tråden