Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Azureus: Ta bort filerna från skrivbordet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag tankar torrents så sparas det ikoner på skrivbordet.
Hur fasen får jag bort detta? jag tror det tillhör Firefox, för jag har pekat att filerna (torrent) ska sparas under en specifik mapp. Vilket dom gör. Men jag vill ha bort den extra filen som hamnar på skrivbordet.

Någon med lösning?

Vad är det för typ av fil? Namn, filtillägg?

Om du tankar med Azureus hur kan då Firefox vara inblandat?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-17 12:39

Är det själva .torrent-filerna du menar? Gå in i Firefox inställningar under fliken Allmänt och ändra var nedladdade filer ska sparas.

Ursprungligen av Gunnar B:

Är det själva .torrent-filerna du menar? Gå in i Firefox inställningar under fliken Allmänt och ändra var nedladdade filer ska sparas.

Hej,

ja, det är .torrent-filerna.
under azureus har jag sagt att .torrent-filerna ska hamna på ett ställe vilket dom gör.
men sen sparas en kopia på skrivbordet.

jag vill att filerna ska sparas på skrivbordet. det jag laddar ner.
men .torrent-filen sparas ju nu på 2 olika ställen, vilket jag inte vill.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-17 13:30
Ursprungligen av Emanuel L:

Hur fasen får jag bort detta? ... Någon med lösning?

Släng den när du väl startat nedladdningen i Azureus.

En kopia av .torrent-filen sparas av Azureus i den mapp som angetts i Azureus inställningar. När du i Azureus väljer Högerklick >>Ta bort och >> Radera Torrentfil så är det den filen som Azureus raderar.

Saft är en prisvärd plugin till Safari som bland annat låter dina nedladdningar till tex skrivbordet samlas i datum-markerade mappar, en hjälp att enkelt ha överblick och slänga rätt bland skräpfiler man samlar på sig

Edit: ja du använder Firefox, vet ej om motsvarande finns där.

Azureus flyttar den färdiga nerladdningen + torrentfilen till samma ställe i grundinställningarna. Kolla inställningar under rubriken Filer: Flytta färdiga filer. Där finns ett kryss för "flytta .torrent". Klickar du ur den borde det inte hända fler gånger.

tack, får prova

bumpar lite. när jag autoöppnar torrentfiler från firefox så läggs dem på skrivbordet utan någon mening, har en annan mapp satt för nedladdningar, jobbigt att rensa torrent-filer för hand hela tiden...

Jag har samma problem. Det är FF som gör detta; du öppnar ju en .torrent fil från "nätet" och den skickar FF till skrivbordet - alla mina andra filer sparas i mappen Downloads, som jag själv definerat. Sen kopierar ju Azureus (eller Vuze) filerna till en mapp:
Library>Application Support>Azureus>torrents (som default)
Varför FF gör som den gör, vet jag inte, men det är lite störande.

1
Bevaka tråden