Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wetern Digital Extern vaknar inte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-03-02 12:26

Min Wetern Digital Extern FireWire/USB 2.0 Lighted Combo 250gig vill inte vakna efter vila. Om jag försöker att klicka på ikonen för driven så låser sig systemet och jag bli tvungen att rycka ut sladden, vilket kanske inte är så bra.

Jag har precis samma problem både med USB och FIREWIRE sladd med den här disken, har provat att byta sladdar. Hittar inget vetigt svar på WD hemsida. Finns det någon som kan ha en lösning till mitt problem?

Har den till min MacBook Pro. 10.4.8

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-03-02 16:24

Det är alltså bara när du går från vila den inte fungerar? Annars går det bra?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-03-02 16:31

Det är bara när disken går i vila när systemet stänger av den, samt om jag stänger locket. sen vill den inte vara med alls den finns mountad men om jag klickar på den så surrar disken igång men allt stannar och det blir badboll tills jag rycker ut sladden då släpper allt. Får påpeka att disken är formaterad som Mac OS Extended.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-03-17 01:23

Finns här någon som vet vad mitt problem beror på? När disken gör en spindown, går i vila så vill den inte snurra igång mer. Enda sättet att få liv i den är att rycka ut strömsladden och plugga in den igen. Disken funkar utmärkt på G5:an men inte i min Macbook Pro.

Tacksam för hjälp!

1
Bevaka tråden