Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra FTP klienter finns det ont om

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-16 01:03

Jag är trött på att prova olika FTP klienter nu. Jag har prova Fetch och lite andra, för tilfället så använder jag Captain FTP, men även den är lite krånglig och osäker, samt saknar vissa funktioner.

Finns det en riktigt bra FTP klient därute? Jag använder den mest till att synchronisera min site från min server till min egen burk varje dag.

Förslag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-16 01:04

Jag slogs också med en massa kassa FTP-klienter tills jag skaffade Transmit häromveckan. Klart bästa FTP-klienten jag kört på macen. Snabb och smidig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-16 01:08

Har provat den, men tyckte nog att Captain FTP var bättre? Har du provat Captain FTP?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-03-16 07:39

Cyberduck är ett annat alternativ. Nu använder jag mest cli-klienter, men de få gånger jag vill ha fluffigt gui har den funkat iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-16 08:12

Tranmit är skitbra, emn cyberduck är gratis - vadhetere Fireftp plugg till firefox då?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-16 12:40

Har Transmit på jobbet och den är helt klart bra. Hem köpte jag "Yummy FTP" och tycker den är snäppet bättre! Varför vet jag inte... Men ladda ner demot och testa!
http://www.yummysoftware.com/

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-16 12:49

Provade iaf Transmit som är blaha blaha gämfört med Captain FTP

Ursprungligen av Matsaki:

Provade iaf Transmit som är blaha blaha gämfört med Captain FTP

"blaha blaha" säger inte mycket... Vad är det som är fel/saknas?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-03-16 13:48

Transmit är kanon. Snyggt gränssnitt, enkelt att använda, lämnar ingenting alls för mig att önska.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-16 16:01

WireFTP rular

Nja, jag har gjort ett eget FTP-program. Det kan bara en sak och det är att skicka en fil åt gången. Inget annat. Snabbt och enkelt. Och en rolig resa i Xcode/AppleScript.

Och vad vill jag säga med detta då? Jo, det kanske inspirerar något till att göra ett eget - fast mer avancerat.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-17 17:06

Jag har en sajt på 1.5Gb som jag måste synca varje dag. Det betyder bla att jag vill ha mirror möjlighet (med "delete files" som inte finns på mottagar sidan, vilket Fetch har) Men Fetch klarar inte så stora sajter / många filer. Absolut inte Transmit heller...

Sen vill jag gärna ha att man kan välja att hoppa över vissa kataloger om man vill. Alltså en ganska avancerad FTP (om det finns) Närmast nu är som sagt Captain FTP, men alla nämnda FTP klienter är i ungefär samma klass och jag söker en mer PRO om det finns? Med cron job, välja hoppa över kataloger, radera filer som inte finns på servern osv. En allt i ett FTP om man slår ihop dom jag hittat tills nu.

Ta en titt på Interarchy en av de mer avancerade FTP klieterna på OS X.
Kostar en slant men det är den värd.

Och den klarar det du begär, Mirror (Synka), Upp neråt eller åt båda hållen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-03-17 18:55

Jag får rösta på Captain FTP som är det som känns mest bekant om man jämför med FlashFXP.
Önskar att någon portade FlashFXP till os x.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-18 22:31

Fetch kanske kan vara intressant, kostar en slant dock.

http://www.fetchsoftworks.com/

fetch är guld!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-19 00:08

Nu lägger vi ner den här discussionen nu för den börjar gå i cirklar. Jag har förstått att det inte finns någon dyrare typ PRO variant för Mac.

Och jag har hittat en annan lösning. Tack för alla förslag!

Finns det ingen med bra kö-funktion? har provat transmit och cyberduck. men om jag håller på ladda upp ca 50 filer från en mapp och sedan försöker ladda upp en mapp till med ca 50 filer så vill jag att dessa hamnar under en kö. nu försöker den göra en ny anslutning och säger att du inte får ansluta flera ggr. Vilket jag vet. Vill bara att det ska hamna i en kö och fortsätta när allt är klart.

har inte hittat ett program som slår Win. FlashFXP.

1
Bevaka tråden