Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamma överföringar till w880i

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker det går väldigt långsamt att lägga över musik till min w880i från macbooken. Ett album på 60-70 mb tar uppåt 5 minuter via usb, det känns inte riktigt 2000-tal. Vad kan vara fel?

Jag ar kommit fram till att det måste vara så att anlsutningen körs i USB 1.1-läge och inte 2.0. Är det så att SEM w880i bara klarar USB 1.1, eller vad beror det på?

Jag har samma problem, sjukt jobbigt när man är van vid sin nano. Får helt enkelt föra över låtarna medan man äter frukost...

Någon som har några tips?

//fredrik

Det är i alla fall ~5 gånger så snabbt som blåtand, för att se positivt på saken.
Det är likadant med min K800i.

jag kan inte tänka mig att SE inte implementerat usb2? måste ju vara något annat fel. filformat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-03 18:16

Skulle bli glad av lite hjälp m W880i...

Just köpt en w880i. kopplar in usbn och exporterar från iTunes men det kommer bara en lång textfil till telefonen. Hur gör man? måste jag gå via en pc!?

Ursprungligen av ptg:

Just köpt en w880i. kopplar in usbn och exporterar från iTunes men det kommer bara en lång textfil till telefonen. Hur gör man? måste jag gå via en pc!?

Jag pluggar in telefonen, väljer "filöverföring" (tror jag det står) så att telefonen dyker upp som ett usb-minne i finder. Sedan drar jag över filer till musikmappen. Det går inte jättesnabbt och inte sjukt smidigt heller för den delen. För min del fungerar det dock hyfsat, byter inte musik så ofta för tillfället.

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-03 18:21

Hade kontakt m Ericssonsupp. frågade om filtyper. De svarar

"Här kommer ett litet utdrag på engelska om kompabilitet med olika ljudformat:
The Walkman® player converts the phone into a portable music player that supports AAC, AAC+, Enhanced ACC+, MP3, MP4, M4A, 3GP, AMR NB, AMR WB, WAV, SP-MIDI, G-MIDI, RealAudio 8, WMA 8, WMA 9 and Mobile XMF 1.0 audio formats."

Det finns ett par olika syncprogram för itunes och mobiler, bla iTunesMyWalkman. Jag är dock intresserad av hastigheten, så sjukt långsamt borde det inte få vara, jag ångrar i så fall ihjäl mig att jag köpte en w880i. Skulle även vara intresserad av att få playcounts uppdaterade allterftersom att man lyssnar på låtar på mobilen, undrar om det funkar. Finns någon option för det i iTunesMyWalkman, men det verkar som att den helt enkelt inkrementerar playcounts på allt man för över, vilket i så fall är kasst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-16 22:19

Ångra inte ihjäl dig, det är säkert en bra telefon - men använd en billig minneskortsläsare!
Har en w810 och ansluten med sladd blir det USB1-hastighet. Det är värt pillet att ta ut minnekortet och sätta det i minneskortläsaren >> Swosch så ligger låtarna där de ska!

Det var länge sen jag testade iTunesMyWalkman, men jag har för mig att det var som du säger, playcounts funkar inte optimalt. Men hey - det är ju ingen iPod heller ... det är en telefon. Du får nog vänta på iPhone...

1
Bevaka tråden