Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicksilver +iTunes+Sök=?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjipp!

Försöker fixa en hot key så jag kan söka i mitt iTunes-bibliotek via quicksilver. Jag får dock detta att endast fungera på låttitlar, vill att det skall fungera som i iTunes, dvs att jag söker på både titel, artist och album. Hur göra? just nu har jag iTunes-Bibliotek playlist-search content som hot key.

under triggers i quicksilvers inställningar finns det en "flik" som heter itunes och där finns det en trigger som heter "search itunes" som gör precis det du önskar, använder den själv flera gånger per dag. kanske inte bästa förklaringen men jag försökte iaf.

Helt korrekt. visade sig att Quicksilver buggade för mig, visade inga triggers under iTunes. MEn efter att ha raderat allt och installerat igen så dök den upp

Jag har ett annat problem med den funktionen. När jag med hjälp av Quicksilver söker på Radiohead och väljer låten 2 + 2 = 5 (The Lukewarm) från Hail to the Thief albumet så börjar iTunes istället spela en Celine Dion låt. Vilken låt jag än väljer från albumet med QS så spelas någon annan. Gör jag det via iTunes går det bra

Vad kan det bero på?

Får också det problemet ibland. Läste något på Quicksilver-forumet om att det är för att man uppdaterat itunes-biblioteket men inte quicksilver-katalogen, så starta om quicksilver så bör det fungera igen, eller hur det var.

1
Bevaka tråden