Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung SGH-x820

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-26 10:13

Jag har en SGH-x820 som min MacBook Pro hittar men säger att den inte kan synca. Nu undrar jag om det är någon som vet hur detta kan fungerar? Jag har testat missing sync, men utan resultat.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-26 10:42

Bluetooth... då behöver du inte iSync.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-26 16:25

Jag kan bläddra på enheten, det är ok. Men jag vill föra över min adressbok till telefonen. Vet någon hur?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 11:12

Jag hade en x820 förut, och var tvungen att skicka en kontakt i taget via BT. Sjukt jobbigt. Bytte till en Nokia N73 ME istället..

Ursprungligen av themos:

Jag hade en x820 förut, och var tvungen att skicka en kontakt i taget via BT. Sjukt jobbigt. Bytte till en Nokia N73 ME istället..

Nej! Du skojjar! Jag som hade bestämt mig för en D900! Förmodar att den inte funkar heller då, har haft en SE S700i, har funkat grymt med powerbook'n, men nu har det kastan in handuken, så jag måste byta....

Nokia alltså? Dom är ju så fula!

Senast redigerat 2007-01-02 21:59
Ursprungligen av themos:

Jag hade en x820 förut, och var tvungen att skicka en kontakt i taget via BT. Sjukt jobbigt. Bytte till en Nokia N73 ME istället..

Apples Adressbok har en finurlig funktion i menyn "Kort" som heter "Skicka det här kortet..", som slänger upp den vanliga listan med tillgängliga BT-enheter och låter dig skicka det markerade kortet till den BT-enhet du väljer i listan.

Det fina i kråksången....om du markerar mer än ett kort så ändras detta val till "Skicka dessa kort..." och du slipper skicka dem ett och ett.

Har inte en susning om detta fungerar med Samsungs lurar, men om det går att skicka korten ett i taget så borde det gå att skicka alla i ett svep.

Samsungs lurar har galet bra design, men jag har inte hört så mycket gott om deras menyer och funktioner (tråkigt nog).

Ursprungligen av Per Haglund:

Apples Adressbok har en finurlig funktion i menyn "Kort" som heter "Skicka det här kortet..", som slänger upp den vanliga listan med tillgängliga BT-enheter och låter dig skicka det markerade kortet till den BT-enhet du väljer i listan.

Det fina i kråksången....om du markerar mer än ett kort så ändras detta val till "Skicka dessa kort..." och du slipper skicka dem ett och ett.

Har inte en susning om detta fungerar med Samsungs lurar, men om det går att skicka korten ett i taget så borde det gå att skicka alla i ett svep.

Samsungs lurar har galet bra design, men jag har inte hört så mycket gott om deras menyer och funktioner (tråkigt nog).

När man väljer, "skicka dessa kort" dyker ju inte alla korten upp i telefonen i alla fall inte för mig.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-02-06 16:14

Precis som för mig. Trots att man väljer alla kort så blir det ett i taget..

Äntligen!

Såg att i OSX senaste uppdatering (10.4.9) så stödjer iSync D900, mycket bra gjort!

Alla samsungs mobiltelefoner har problem med mac - detta eftersom pc-studio som man kan gissa sig till av namnet endast stödjer pc. Går med bluetooth (så fick jag själv gå till väga för att skicka 1gb med musik till mobilen)... men det tar tid.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-14 15:59

Jepp Samsung och adressbokssync fungerar inte på Mac tyvärr. Fast jag bryr mig inte, egentligen.

Finner det minst sagt lite irriterande att iSync nu funkar med D900 men av någon anledning inte med X820: De är ju minst sagt lite liknande... Aaaargh!
Hade velat kunna synca iCal med min X820 nu.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-14 18:32
Ursprungligen av Archangel:

Finner det minst sagt lite irriterande att iSync nu funkar med D900 men av någon anledning inte med X820: De är ju minst sagt lite liknande... Aaaargh!
Hade velat kunna synca iCal med min X820 nu.

iSync fungerar ju inte med D900?

Ursprungligen av Jogin:

iSync fungerar ju inte med D900?

Jaså? Skumt! Om man läser i listan över telefoner som skall stödjas i och med 10.4.9 så finns Samsung D900 med...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-14 20:22
Ursprungligen av Archangel:

Jaså? Skumt! Om man läser i listan över telefoner som skall stödjas i och med 10.4.9 så finns Samsung D900 med...

Ah, det förklarar saken, har inte installerat det än ju. Mea culpa.

Ursprungligen av Jogin:

Ah, det förklarar saken, har inte installerat det än ju. Mea culpa.

Även solen har sina fläckar...

Ursprungligen av Archangel:

Finner det minst sagt lite irriterande att iSync nu funkar med D900 men av någon anledning inte med X820: De är ju minst sagt lite liknande... Aaaargh!
Hade velat kunna synca iCal med min X820 nu.

Håller med! Varför inte stödja det??

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-15 11:50

Kan rapportera att nu fungerar det utmärkt.. kul.. antar jag.. Kanske man skulle börja använda iCal nu då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-04 21:40

kanske för att alla samsung inte har samma bluetooth-system som möjliggör synk

1
Bevaka tråden