Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrstyra mac med PC

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-14 17:41

Hej, jag har en mac mini som media center och har därför varken tbord eller mus till den utan använder apple remote. Men ibland måste man ju trots allt göra vissa saker som man inte kan göra med fjärren. jag har en PC som jobb dator och vill kunna använda den för att fjärrstyra minin när jag ska administrera. Just nu har jag löst det med realVNC, men mac-versionen är ju tyvärr inte gratis, och trialversionen gick ut idag :(.
Vad finns det för alternativ? Har hört nåt om att os x har någon inbyggd funktion för detta, men kan en PC kan använda den?

Tack på förhand

Gå in i systeminställningar och sök efter Apple Remote Desktop så kommer du rätt. Klicka på knappen behörigheter, kryssa för din användare och klicka i "VNC-användare kan ansluta med lösenord..."

Sen kör du med vnc som innan. En nackdel är dock att Apples VNC-implementation är ruskigt seg jämfört med andra VNC-servrar.

Det finns gratis VNC-servrar också men de stödjer bara en skärm.

Kan man ställa en annan port. Jag har flera maskiner jag VNC:ar så därför måste jag portforwarda.

1
Bevaka tråden