Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ihop Xbox med Mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-03-13 09:28

Hej!

Jag har precis fått min iMac och har en fråga (egentligen 1000 men jag börjar med denna).

Jag har innan delat ut en mapp i nätverket och sedan kunna komma åt den från min xbox för att t.ex lyssna på musik eller se på film.

Detta verkar inte vara så enkelt att få till i Macen.

Har någon erfarenhet av detta?

Jag vill alltså kunna spela musik och filmfiler som ligger på Macen genom xboxen över nätverket.

ps. Jag pratar om Xbox och inte Xbox 360.
ds.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-03-13 12:05

Gå in i Systeminställningar -> Fildelning och kryssa i Windows-delning. Ladda där efter ner programmet Sharepoints och installera det. Starta sen Sharepoints och dela ut de mappar du har dina filer i.

  • Oregistrerad
  • 2007-03-13 13:52

Tack så mycket, skall testa detta ikväll.

/ Magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-13 15:45

Hör av dig om/hur det funkar.

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2007-03-14 09:35

Nu har jag testat och det funkade bra.

Nackdelen är ju att endast den mappen som man delar ut blir utdelad och inte undermapparna.

Om man då får en mapp med musik så blir det ju lite krångligt att lägga in varje mapp, och så måste man dessutom lägga till varje gång man laddat hem något.

Jag har nu börjat kolla på att kunna ansluta till itunes.

Vi första testet fick jag det inte att fungera dock. Förstår inte varför, men jag får titta närmare på det.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-03-14 12:49

Det finns inställningar i programmet för att tillåta åtkomst i undermapparna. Markera din utdelning i programmet och klicka på "Visa behörighetsinställningar" där måste du kryssa i "Behörighet ärvs inuti denna mapp" och "Tillåt Windows-gäster" sen är det bara till att klicka på "Uppdatera resurs" så fungerar det.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-03-14 12:51

Angående iTunes så har jag för mig att det endast fungerade med dom äldre versionerna, kommer inte riktigt ihåg hur och varför det inte fungerar.

Det här verktyget sharewareprogrammet gör det hela enkelt....

http://www.nullriver.com/index/products/connect360

Dock finns det väl inget bra sätt att strema filmer till en 360 utan att använda Windows Media Server och filformat som MS gillar.... Ovanstående program fixar iTunes och iPhoto helt smutt.

Men, skall man kolla på film som ligger på sin dator är det gamla xbox och XBMC som gäller.

  • Medlem
  • Skara
  • 2008-07-07 18:55
Ursprungligen av ace4711:

Det här verktyget sharewareprogrammet gör det hela enkelt....

Nullriver Software : Products : Connect360

Dock finns det väl inget bra sätt att strema filmer till en 360 utan att använda Windows Media Server och filformat som MS gillar.... Ovanstående program fixar iTunes och iPhoto helt smutt.

Men, skall man kolla på film som ligger på sin dator är det gamla xbox och XBMC som gäller.

Jag kör senaste versionen av Connect360, fungerar klockrent att kolla på filmer i mina utdelade mappar, även om alla format inte stöds än. Musiken fungerar bra. Testa det igen, mycket har nog hänt sedan du testade Connect360 senast.

Ang. iTunes så fungerar det inte med 7an dessvärre. Men du kan ju alltid dela ut iTunesbiblioteket...inte lika smutt, men så gör jag.

Tar upp denna tråden igen pga. att Sharepoints inte fungerar med nyaste osx.
Vill altlså också kunna dela ut en mapp och dess undermappar och komma åt dom via XBMC för att lyssna på musik/titta på film.

Ursprungligen av skummis:

Tar upp denna tråden igen pga. att Sharepoints inte fungerar med nyaste osx.
Vill altlså också kunna dela ut en mapp och dess undermappar och komma åt dom via XBMC för att lyssna på musik/titta på film.

Motsvarande funktionalitet finns (äntligen) inbyggt:
Systeminställningar > Delning > dra dit mappen du vill dela ut, välj vilka användare som ska få tillgång till den.

Ursprungligen av gusax840:

Motsvarande funktionalitet finns (äntligen) inbyggt:
Systeminställningar > Delning > dra dit mappen du vill dela ut, välj vilka användare som ska få tillgång till den.

Om jag gör på det viset så funkar utdelningar att komma åt från min andra dator i nätverket (en pc) kan kolla i mappar och öppna filer etc... När jag sedan försöker komma åt den via xboxen så tar det stopp. Jag ser macen bland datorerna i "arbetsgruppen" men om jag väljer den så är det helt tomt. Det enda jag har ikryssar är SMB för övrigt och så full access på alla användare.

har fixat problemet. tydligen funkar det bara att ha saker i public-mappen om jag vill kunna komma åt dom.

Senast redigerat 2008-07-26 15:33
1
Bevaka tråden