Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro + logic 7

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp!

Har precis köpt en macbook pro 2,33 ghz 2gb ram intelcore duo, med ett terratec phase 88 rack firewire ljudkort. Har sen installerat logic och diverse Native instruments pluggar. Men startar jag t ex Massive och drar igång en pad synt så får jag cpu overload. Så lånsam är väl ändå inte macbook pro:n ? Vad gör jag för fel? Är det audio hardware drivers inställningarna jag har gjort fel på?

Tacksam för all hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-13 10:54

Är det UB versionen av logic du installerat?

Det finns 2 versioner, en för den gamla IBM processorn, och en för den nya INTEL processor.
Vilken version av logic är det?

Vart har du fått den ifrån?

  • Medlem
  • 2007-03-13 10:59

För det första, har du Logic 7.2 eller senare? Det är en version som är Universal Binary(Anpassad för intel-processorn.) Detsamma gäller pluggarna, de ska också vara Universal Binarys.

Annars finns det inställningarna under fliken Audio/Drivers/Core Audio en inställning som heter "I/O buffer size". Med ett litet värde får du mindre fördröjning, men högre CPU-användning. Testa ett högre värde.

Edit: olofd var snabbare.

Senaste versionen är 7.2.3 när det gäller LogicExpress om det är den du använder. / M

1
Bevaka tråden