Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell 30" 13 500 kronor!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är svårt för apple att konkurera mot en sån här!

Funderar skarpt på att köpa en sådan...

Upptäckte det där idag också! Blev riktigt sugen.... undrar vad Apple har i skjortärmen dock.

Hur länge har DELL detta erbjudande måntro?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-03-11 23:06

När du har din nya Cinema Display på skrivbordet tror jag inte att du funderar över varför du inte köpte en Dell istället.

onnyt: visste jag inte bättre skulle jag kalla dig fanboy... har du testkört båda skärmarna?

Använder inte Apple och Dell samma panel-leverantör?

  • Medlem
  • 2007-03-12 07:41
Ursprungligen av Merovech:

Använder inte Apple och Dell samma panel-leverantör?

Det är faktiskt rätt ointressant om all annan teknik och montering inte är likadan. Jag säger inte att Dell är sämre, för det vet jag inte, men de brukar inte vara exakt likadana som Apple.

Dell-skärmarna är fin-fina, vi köpte några till mitt förra jobb. Jämn och fin bakgrundsbelysning, något som Apples skärmar har lite problem med. Jag skulle gärna ha en 30-tummare från Dell. Allt är inte super-duper bara för att det står Apple på det.

  • Medlem
  • 2007-03-12 09:51
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Dell-skärmarna är fin-fina, vi köpte några till mitt förra jobb. Jämn och fin bakgrundsbelysning, något som Apples skärmar har lite problem med. Jag skulle gärna ha en 30-tummare från Dell. Allt är inte super-duper bara för att det står Apple på det.

Det är bara EIZO och möjligen någon annan som kan påstå att de har en jämn produktion av skärmar. Både Apple och Dell har brister och ganska stora avvikelser mellan olika serier. Man får hoppas på lite tur när man köper. Skillnaden mellan olika exemplar är så stor att dessa skärmar knappt ens kan testas oberoende. En bra skärm från Dell är bättre än en mindre bra från Apple och tvärt om. De borde kanske testa dem och sälja en premiumserie.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-03-12 09:29

Det är ju t.o.m. en Mac-skrivbordsbild på Dellen! :-D. Den följer nog med till dom som kopplar den till en peze.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-12 13:15
Ursprungligen av el gringo:

känns inte som om apple's är värd 10 000 extra...

Såklart inte. Ett annat exempel är skamfläcken Airport Express som länge var löjligt dyr och gick sönder tidigt. Snygg, lätt att få igång men verkligen inte prisvärd. Mer nu iofs pga prissänkning men egentligen inte alls.

Men att Apple tar ut överprister på vissa produkter är inget nytt.

Edit: Ordnade så inlägget made sense...

Senast redigerat 2007-03-12 17:05

OT: Kommer min Airport Express gå sönder om kring ett år? (ny nu)

Ursprungligen av raZmus:

OT: Kommer min Airport Express gå sönder om kring ett år? (ny nu)

precis på dagen

30" äger verkligen. Ska köpa när jag får råd.

:/

Sugen på att se vad Apple presenterar för skärmar (för det kommer dom nog göra) innan jag slår till på något annat.

Sista dagen att beställa Dellen idag? (för det priset) Någon har eller ska slå till?

jag väntar och ser vad för ny iMac det kommer...såna här deals kommer med jämna mellanrum.

precis, dell brukar köra bra kampanjer. Jag har iofs bara kollat på skärmarna. Nu är ju inte 24" så sällsynt längre så konkurrensen är lite hårdare. Skulle vilja att min mini klarade 30"...

Det kliar lite i mitt beställarfinger. iMac behöver jag inte. Kommer en sprillans ny MBP 2.33 2gb ram på posten i veckan

nu är ju dock apple's 30" sänkt. Med studentrabatt (inte så svårt att fixa) ligger den på 15 500

läste ett jämförande test av fyra stycken 30" skärmar i tidningen Computer Arts. Där fick ACDn duktigt med pisk, och det var en HP som tydligen var helt outstanding. LP3065 hette den visstoch var typ trehundra sterlingpund billigare än ACDn dessutom.
Nån som har några erfarenheter av den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 16:45

länk till testet ?

hmmm, det var inte på nätet utan i den brittiska tidningen Computer Arts...
kolla in deras hemsida, kanske finns något där?
www.computerarts.co.uk/

har haft den ovan diskuterade dell 30" 3007wfp HC i några månader nu, gillar den mycket, och tycker den levererar bättre pixlar än apples 30" inte så färgkorrekt rakt ur lådan, men efter en kalibrering -perfekt.

gör lite ont att det står dell på den, men vadfaan, den bättre kvaliteten är värd det.

1
Bevaka tråden