Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

förhindra "sleep" med skärmen stängd på macbook?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, finns det något program som fixar biffen? Sleepless funkade bra förut, men det vill sig inte riktigt längre, tror det slutade fungera i och med någon uppdatering av OSX för ett tag sen, så finns det andra alternativ? Eller är det bara för mig sleepless inte funkar? Jga vill gärna kunna ha datorn aktiv med skärm stängd för att kunna låta torrent och chat-program vara aktiva.

tacksam för svar!

Läste nyligen i någon tråd att man kan väcka datorn med fjärrkontrollen.

Annars finns två liknande program att testa här:

Jiggler

InsomniaX

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-11 19:35

Hej.

Jag provade Jiggler, men förstod inte riktigt vad man skulle göra för att programmet skulle bli aktivt så att säga. Det fanns något som hette "Timed quit" och så la jag in 5 minuter och sen stängde jag locket, men datorn sattes fortfarande i vila.

Annars har jag provat InsomniaX men det vill inte heller fungera korrekt.. Vad är det som är fel?

Har en svart MacBook 2.0 GHz Intel Core Duo

Ursprungligen av dayweed:

Hej.

Jag provade Jiggler, men förstod inte riktigt vad man skulle göra för att programmet skulle bli aktivt så att säga. Det fanns något som hette "Timed quit" och så la jag in 5 minuter och sen stängde jag locket, men datorn sattes fortfarande i vila.

Annars har jag provat InsomniaX men det vill inte heller fungera korrekt.. Vad är det som är fel?

Har en svart MacBook 2.0 GHz Intel Core Duo

Jiggler flyttar runt på musen så systemet ska tro att det pågår verksamhet.

Har du testat att väcka den med fjärrkontrollen som jag nämnde tidigare?

Om nätsladden sitter i och en extern skärm är ansluten så går det att väcka den genomn att sätta i ett USB tillbehör, t ex tangentbord eller mus, men det går lika bra med ett usb-minne.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-11 21:16

Det har jag hört. Men det fungerar aldrig för mig. Kanske för att min mus är trådlös? Datorn vill verkligen gå i vila, jag har ju nästan provat allt känns det som förutom extern skärm..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-12 10:13

Det var inget jag visste om att Jiggler gjorde.. Hm.

Ja, det har jag. Men datorn går ner i vila ändå. Borde ju fungera med Jiggler tycker ja, men det vill sig ändå inte..

Hur ser dina strömspararinställningar ut?

Jag söker något likadant, syftet är att man ska kunna smälla igen macbooken, och det enda som händer är att bakgrundsbelysningen bara slockanar, inget annat.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-12 12:00

Kan inte direkt kolla det nu, men datorn går aldrig i vila, bildskärmen är satt att bli släckt efter 20 minuter och skärmsläckaren går igång efter 10 minuter tror jag...

Ta bort de här filerna om du vill testa att återställa strömsparfunktionerna:
Bibliotek/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.PowerManagement.plist
Bibliotek/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.AutoWake.plist
din hemmamapp/Bibliotek/Preferences/com.apple.systemuiserver.plist

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-12 17:57

Hmm, vad konstigt. I den mappen hade jag bara
Bibliotek/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.PowerManagement.plist

Inte de andra två.. Det kanske fungerar ändå..

Nu verkar Jiggler vara igång, för jag har satt "Time between jiggles 20 seconds" men den vill ändå gå i vila.. Och jag har i alla fall tagit bort två av de sakerna.. Men det vill fortfarande inte fungera..

Ursprungligen av dayweed:

Hmm, vad konstigt. I den mappen hade jag bara
Bibliotek/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.PowerManagement.plist

Om du läser mitt inlägg igen så ser du att det handlar om två olika Biblioteksmappar. Den sista filen i din hemmamapp / Bibliotek osv...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-12 21:58

Jaha, jo. Jag tyckte jag kollade där men jag ska kolla igen.

Jag kan också säga att det verkar fungera som jag vill nu med programmet Sleepless

Tack ändå Anders!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-19 09:19

Hm.. Nu verkar inte Sleepless fungera efter installation av irssi.. Bravo

Nåja..

1
Bevaka tråden