Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med AirPort

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 13:32

Jag uppdaterade program (QuickTime, ITunes, Ipod och nån ny uppdatering för PB Alu 15") och efter omstart så kommer jag inte ut på Internet. Datorn hittar mitt närverk men säger att AirP. inte har någon IP-adress och när jag söker efter basstationen i AirP adm verktyg så hittas inte basstationen. Samtidigt kan jag surfa som vanligt med min PB 12". Någon som stött på problemet eller har nån lösning?
Thomas

  • Oregistrerad
  • 2006-01-28 13:46

Min granne har ett liknande problem med sin iBook. Det fungerade med airport ut på internet före uppdateringen till 10.4.4, iTunes, QuickTime, iPod. Det fungerar fortfarande att strömma musik ut via airport till stereon. Vi har testat airporten och iBooken på ett annat nätverk och där fungerar det. Grannen kör BBB och jag funderar om det är någon inställning som skall ändras som BBB har justerat. Fungerar det att strömma ut musik för dig?
Om man tar en kabel och kör fast ethernet så fungerar det ut på internet via fiber,

Jag har samma problem, gjorde min uppdatering igår av 'Airport Extreme-uppdatering 2007-002' och efter omstart har internet lagt ner. Den hittar mitt nätverk också, men står att det inte går ansluta till nätverket "JL". Går det möjligtvis att "backa" till den gamla versionen eller på nåt sätt installera den gamla versionen utan för mycket jobb tills en annan lösning kommer?

samma problem för mig med min mb.... hjälp!!

Jag har löst problemet genom att ändra min WPA till WEP istället.. då funkar det...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-11 11:40

För min del löste jag det genom att ta bort lösenordet för mitt nätverk från nyckelringen och sätta ett nytt i airporten. Sen har det efter det fungerat.

Är inte för hajj på nätverk osv, men hur ändrar man WPA till WEP?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-11 14:25

Gå till Airport Admin-verktyg. Öppna Airporten, välj säkerhet.

Yes!!

PPoE-fel

Jag har ett Airport Express-problem. Från en dag till en annan fick jag besked om att Airport letade efter PPoE-värd, men inte lyckades. När man kopplar en ethernetkabel till dator funkar Internet perfekt. Vad göra? Har provat mjuk omstart av Airport, och den får då kontakt med datorn, MEN Internet går inte att komma åt via Airporten för då står det att Internetuppkopplingen inte går via Airport utan via ethernet - trots att Airport är inkopplad till modemet.

Att det går via ethernet och inte airport är inte så konstigt. Airport i detta fallet menas det aiport-kort som sitter i din dator och alltså INTE Airport Express'en.

För övrigt är PPPoE ett protokoll för adsl. Har du adsl så stämmer det väl kanske... låter som inställningarna återställts till standard i expressen annars... men vet inte så noga så någon annan har nog ett bättre svar

1
Bevaka tråden