Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Macbook....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-03-09 15:47

Hej!

Min sambo har en vit Macbook 2ghz som köptes i oktober förra året. Denna har lite dumheter för sig.

T.ex:

1. Ibland när den stängts av kan man komma på den med att köra fläktarna för fulla muggar trots att maskinen är avstängd.

2. Ibland när man stängt av den och fällt ner locket så har den vita lampan tänts och lyser konstant med skarpt ljus, inget pulserande. Lyfter man locket så slocknar den men det går inte att få liv i datorn genom att trycka på knapparna (Alla utom startknappen). Stänger man locket igen så tänds den återigen. Håller man in startknappen så slocknar den.

Vad är problemet med datorn? Är den störd eller?

Vad kan man göra åt det? Finns det någon firmwarefix eller OSX-uppdatering för detta problemet?

  • Oregistrerad
  • 2007-03-09 20:26

ingen som känner igen symptomen?

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-03-09 21:39

Är du säker på att du verkligen stängt av den och inte mara tryckt på vila?

  • Oregistrerad
  • 2007-03-09 22:01
Ursprungligen av FriG:

Är du säker på att du verkligen stängt av den och inte mara tryckt på vila?

Jag har inte själv använt maskinen men sambon säger att hon stängt av den på ett riktigt sätt. När hon stängde av den hade den 70-80% batteristyrka och vi har precis fått oss ett nytt batteri då det gamla dog. Nu ikväll när hon skulle starta datorn precis så var den död. Jag tryckte på knappen som sitter på batteriet och en lampa lös bara, eller ja den blinkade snabbt. Och det är trots att jag öppnade locket och höll in avstängningsknappen och sedan stängde locket så att den inte lös alls.

Och den hade väl visat tecken på liv om den hade varit i vila? Och när den är i vila ska lampan pulsera och inte lysa med fast sken.

Är det dags att be apple skicka en ny dator eller vad ska vi göra åt den? Tycker Apples fina kvalitet verkar bara ha blivit sämre? Är iallafall glad att min Intel-imac fungerat felfritt änsålänge.

Jag har haft samma "problem" med min macbook. att lampan fortfarande lyser (eller mer skiftar från svagt till starkt ljus) har berott på att datorn inte var riktigt avstängd när jag fällde ner skärmen, därför sattes den istället i vila. Sen var jag tvungen att starta upp den med nätsladden ibland efter detta hade hänt. Men nu har jag inget problem med detta längre.

jag hade problemet förut men jag hittade en uppdatering i programuppdateringar som jag laddade ner. Sedan dess har det inte vart några problem.

1
Bevaka tråden