Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemsida jag gjort funkar i osx, inte i windows

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder. jag har lagt ner en större tid på att bygga en hemsida. I safari, mozilla, explorer på mac, funkar den. Men den funkar inte i någon webläsare på pc.
Jag har använt mig av GoLive och kodat vissa delar själv. Använder mig även av lite javascript. Hur ska jag göra för att felsöka?
Enligt mig är det inga fel på koden, och det borde det inte vara eftersom den funkar felfritt på mac.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Vad är det som inte fungerar?

Du kanske inte använt relativa sökvägar. Kontrollera att de är t ex "mapp/fil.tillägg" istället för "Macintosh HD/Users/du/mapp/fil.tilägg".

sökvägarna är korrekta. Det som inte fungerar är länkarna. Sidan består av massa länkade bilder. När man klickar på en länk dyke ren film upp som är kodad i flash. problemet är att på pc syns inga bilder, förutom dom som inte är länkade. det måste därför vara fel på länkarna. Här är en länk till sidan.

http://1-1-5-30b.o.sth.bostream.se/~39an/

länken är bara tillfällig...

Jag tror att det finns en förklaring till ditt problem. Läs mer på

http://www.robertnyman.com/2006/04/05/flash-interaction-disabled-in-internet-explorer/

så i stort sett måste jag göra om allting om jag vill att den ska funka i explorer?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-09 09:23

Du måste skriva om texten också, engelskan där är läskig.

Ursprungligen av boris91:

Du måste skriva om texten också, engelskan där är läskig.

haha fullt medveten, dock inte jag som skrivit texten, så whatever ;P

ok, då ere väl bara att göra om allt då, tack för hjälpen iaf

Välkommen till den underbara världen som kallas webbutveckling.
Det krävs en hel del kunskaper för att sy ihop något som fungerar och ser likadant ut överallt.

1
Bevaka tråden