Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC = krasch, krasch, krasch =(

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-03-08 12:54

Någon som vet varför senaste VLC krashar så ofta? Sitter på en C2D Intel Imac med Intelversionen. Tycker progget dyker både i tid och otid. =(

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-08 15:01

Jag upplever också att programmet har börjat dö i tid och otid, och det nu efter installationen av senaste uppdateringen.

Jag har en macbook core duo med intelversionen här också...

Irriterande och märkligt.

Jag tror att nåt har hänt i och med den senaste quicktime uppdateringen från mamma Apple, jag har själv avi filer som helt plötsligt får ett tidigare fungerande VLC att dyka på näsan direkt. Såg att fler råkat ut för samma sal på vlans forum, ser samma krashrapporter som jag får, thread 11, quicktime components yada, yada. Hur var det nu, tålamod är en god egenskap...?

jag använder vlc sällan nuförtiden - efter perian.org. men - jag har erfart detta också - att vlc är buggit.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-08 21:48

Skönt att höra att det är fler som har det problemet, trodde ett tag att det var min älskling som var knasig.

Om ni kör den senaste "versionen" 0.86a så är det antagligen felet. A = alpha = otroligt tidig version som inte bör användas om man inte har buggtestningssyfte. Ta hem föregående version 0.85.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-12 16:29

Det blev mycket färre krasher för min del när jag tog bort .plist-filen till VLC.
Innan krashade det nästan varje gång jag gick från fullskärm till fönster. Både kör och körde 0.8.6a.

  • Medlem
  • 2007-04-04 20:36

För min del hjälper inte detta. Programmet kraschar alltför ofta.

/Fredrik

1
Bevaka tråden