Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes och Frontrow frågor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-18 04:44

Hej. Har försökt söka lite men svårt o söka efter frontrow och itunes i och med att det är en hel del trådar som innehåller dessa namn.

Hoppas ni har förståelse.

Men till sakerna

1. Kan man på nått sätt få itunes till att kunna köra DivX, Xvid, avi eller andra sådana format som den inte klarar från början? Jag har testat att köra in DivX från DivX.com men bilden i Quicktime blir vit o inget ljud men tiden går ändå. Har även testat att lägga in en XviD codec direkt i Mac HD/bibliotek/Quicktime men funkade inte heller. Vet dock inte riktigt om det är Xvid eller Divx filer jag har men tycker att den ene codecen borde väll ha stöd för det andra också.

2. Även om man får avi att funka i quicktime hur får man in dem i itunes som inte vill lägga till andra än mpeg?

3. Jag har några mpeg musikvideos som jag har fått in itunes och som då har lagt sig i "Film"-biblioteket. Men upptäckte sen när jag startade frontrow att den även har en "mapp" som heter musikvideos. Men var lägger man filerna för att dem ska hamna i den "mappen"?

4. Finns där nånnstans där man kan göra inställningar för Frontrow? Eller det är som det är. Take it or leave it kanske?

Edit1: Hittade funktionen i itunes för att få musikvideos i musikvideo mappen i frontrow. Men nu hittar jag inte videona i itunes.

Edit2: Jag har hittat filerna i itunes... där finns också en väldigt fin funktion som heter sök...

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-18 14:10

Verkar som codecen har kommit igång nu måste varit att datorn har blivit omstartad. Do'h.

Ok vilket då kräver att jag har Quicktime Pro? För Spara Som finns inte annars

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-18 22:16

Tackar för din hjälp. Kommer fortsätta lite i denna tråden tänkte jag.

Kan man på nått sätt spela upp en mountad .iso eller .img DVD film i frontrow?

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-03-07 22:23

Finns där nånnstans där man kan göra inställningar för Frontrow? Eller det är som det är. Take it or leave it kanske?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-03-07 22:36

Allt du behöver: http://perian.org/

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-03-07 23:12

Här finns lite kul åxå http://5thirtyone.com/archives/663

1
Bevaka tråden