Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna skärm

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helskärm för Coverflow i iTunes var ju trevligt. En stillsam fundering bara. Föreligger det någon risk att bränna skärmen om man har coverflow på för länge. Om så är fallet är det ju rätt värdelöst.

bränna ?? har du en CRT eller plasma på din dator?

Datorn är en Macbook, tvn är en lcd.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-03-07 18:07
Ursprungligen av pumpernickle:

Datorn är en Macbook, tvn är en lcd.

LCD tv:ar brukar aldrig få några inbränningar.
Plasma ska du väl akta dig lite mer för att köra statiska bilder dock, men LCD är inga problem (inom rimliga gränser)
Vanliga platta datorskärmar är ju också LCD, och man ser väl aldrig några inbränningar på sådana, eller hur?

På min förra praktikplats hade jag en 23" cinema-skärm och den hade inbränningar konstigt nog. Den stod o andra sidan på nästan hela tiden, ibland utan att någon satt vid den.

Det är inte riktiga inbränningar utan bara flytkristaller som fastnat lite, kör man ut en jämngrå bild i ett par timmar så släpper det.

Toppen! Inga problem att låta coverflow stå på hela festen då. Sen kan jag tycka att det rent estetisk vore trevligt om omslagen kunde röra på sig lite alternativt grafiska effekter i bakgrunden. Men det är klart, det suger ju lite mer resurser.

Ursprungligen av pumpernickle:

Sen kan jag tycka att det rent estetisk vore trevligt om omslagen kunde röra på sig lite alternativt grafiska effekter i bakgrunden.

Lösningen heter JewelCase: http://www.opticalalchemy.com/products.html

Samuel K: Aha. Då har man lärt sig något nytt.

Jewelcase verkar ju spännande. Ska ta och prova det. Har du testat själv?

Nu har jag provat. Det var rätt häftigt faktiskt. Synd att detta inte går att kombinera med coverflow. Nu visas bara aktuellt album så det går inte att bläddra grafiskt så som i coverflow om jag nu inte har missat något i jewelcase dvs

1
Bevaka tråden