Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrhögtalaruppspelning går dåligt!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

När jag kör fjärrhögtalare via iTunes stannar musiken upp och buffrar!
Det är grymt störande! Vad kan man göra för att rätta till felet? Datorn står 3m från airport expressen.

Mvh iOberg

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-07 10:17

Det skämtsamma svaret är att att använda en3 m lång ljudkabel.:)

Om jag ska ta och bli allvarlig...

När du skriver "buffrar" innebär det att

a) Det tar en eller ett par sekunder innan låten börjar samt att om du byter låt så tar det en eller ett par sekunder innan den börjar.

b) På olika ställen i låten pausar APX:en och fortsätter sedan på samma ställe.

c) På olika ställen i låten pausar APX:en och hoppar sedan fram en bit innan ljud hörs igen.

a är normalt, en del buffrar o dyl måste fyllas med data innan APX kan skicka ut ljud.

b eller c är inte normalt.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-03-07 10:18

Det ska inte stanna upp någonstans, utom när du precis börjar spela musiken (en viss laggtid på typ 3 sek) samt när du hoppar fram en bit i en låt (nån sekund max).

Det är alternativ B som strulade för mig. Men underligt nog så har problemet fixat sig självt.
De första 3 låtarna var olidliga, men jag lät det stå på för jag ville ha lite musik, nu fungerar det helt perfekt. Hoppas den inte börjar knasa nästa gång jag lyssnar "trådlöst". Tack för era svar!

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108065

Här kan du läsa lite om du får fortsatta problem sen, byta kanal är väl kanske det första jag hade provat.

1
Bevaka tråden