Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande i Photoshop CS2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har börjat komma upp felmeddelanden när jag försöker öppna Photoshop, vilket gör att programmet inte funkar. Hur ska jag göra?

denna bilden kommer upp först...

sedan denna...

och efter ett tag även den här.

Din hårddisk är full. Photoshop skapar tempfiler hela tiden och snattar HD utrymme. Rensa sådant som ligger och skräpar. Har du fler Hårddiskar i datorn kan du ställa in dem som second osv för skapandet av tillfälliga filer. Lycka till.

Jag har raderat massor. Vet inte vad jag mer kan ta bort. Hur mycket utrymme borde behövas? Kan man ta bort de temporära filerna som ändå inte används, och i så fall vart hittar jag dom?
Att öppna Indesign & Illustrator är inga problem, funkar inte de på samma sätt?

Hur mycket plats har du kvar?

När hårddisken är så full att photoshop börjar gnälla, så är det som jag har förstått det fara att hela systemet rasar, eftersom även os x skriver temp filer. Min kollegas PB hårddisk kraschade (permanent) nyligen, och teknikern påstod att det berodde på den överfulla HDn.

Jag har för mig att man bör spara minst 10 % av hd kapaciteten för system m m. Fyll definitvt inte de sista 3 GB. Obs. Detta är hörsägen. Jag är okunnig.

1
Bevaka tråden