Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg Mail.app - Funkar att snabba upp?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-06 11:23

...tycker att Mail är seeeeg på min MBP C2D och för stunden har jag knappt 250 mail i inboxen och bara 2 adresser inlagda. Läste på Macfeber att man kan snabba upp Mail via terminalen.

Någon som testat? Funkar det och är det säkert - så man inte pajar nåt...

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-03-06 12:43

Jag tyckte att det fungerade utmärkt bra, det blev en ordentligt hastighets skillnad i programmet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-06 13:51

Har också testat, det blev lite snabbare. Inga fel att rapportera.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-06 15:26

cool. när gjorde ni det på era datorer? ...bara för att se tidslinjen.

är det värt att göra det? ...och klarar vem som helst av det?

  • Medlem
  • 2007-03-06 15:43

jag har allmän terminal-fobi och jag klarade lätt av mail-fixen - mail blev rejält mycket snabbare!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-06 16:05
Ursprungligen av Ma:

jag har allmän terminal-fobi och jag klarade lätt av mail-fixen - mail blev rejält mycket snabbare!

haha, då borde jag test med andra ord...

På svenska för dom som vill

http://sorkpappa.se/2007/03/06/fa-fart-pa-mailapp/

Mitt POP-konto blev mycke snabbare tycker jag trots att det står det motsatta på hans sida.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-06 16:04

sry, länken funkar inte...

weeird.. testa bara sorkpappa.se då, den ska va längst upp..

edit: Nu skäms jag lite.. Sidan var inte publicerad i wordpress och den syntes bara i min FF eftersom jag var inloggad. Nu skall det fungera dock, båda länkarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-06 21:02

Vad är det för skillnad mellan detta, och "Bygg om brevlådan" som man kan göra direkt från Mail.app?

Det vart en stor skillnad tack för tipset

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-06 23:48

...tack för länken - ska testa imorgon!

någon som vet vad det är man egentligen gör? jag menar, om man själv kan fixa det i terminalen - är det inte konstigt att det inte är påtänkt från början av apple?

Ursprungligen av barzini:

...tack för länken - ska testa imorgon!

någon som vet vad det är man egentligen gör? jag menar, om man själv kan fixa det i terminalen - är det inte konstigt att det inte är påtänkt från början av apple?

Svaret på den frågan hittar du här. En kort sammanfattning:

"...why doesn’t Mail periodically perform a vacuum command?

There are a number of reasons why you would avoid it. Most importantly, it can take a really long time and there is no way to predict how long it might run or what the savings might be. Not exactly the kind of thing you want to subject the user too if the general performance profile is “good enough” (and it mostly is)."

Jag körde det på mina IMAP mail boxar och det blev märkbart mycket snabbare. Min inbox har normalt mellan 500-2000 mail.

1
Bevaka tråden