Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI R600 nytt grafikkort till MacPro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nytt grafikkort till MacPro?

R600 kommer troligen bli ATI’s första Direct X 10 kort och många spekulerar i ifall detta kort blir vårt nya alternativ för MacPro. Det nya kortet är en riktig el-tjuv med en konsumtion på ca. 240W och trots dagens MacPro’s massiva nätaggregat så kanske detta inte kommer att räcka för att täcka R600 kortets behov. Mycket möjligt är att detta kort kan bli ett alternativ till nästa generation av MacPro???

Olika varianter på design har presenterats av The Inquirer och enligt rykten kommer detta kort med 1Gb DDR4 minnen ”blåsa” Nvidia av banan!

  • Medlem
  • 2007-03-06 23:31

Varför bygger man ett grafikkort som själv drar mer ström än vad en normal lägenhet drar när alla lampor är igång?

  • Oregistrerad
  • 2007-03-06 23:45
Ursprungligen av MP:

Varför bygger man ett grafikkort som själv drar mer ström än vad en normal lägenhet drar när alla lampor är igång?

För man vill spela 3D porrspel på datan.

  • Oregistrerad
  • 2007-03-06 23:52

DX10 har vi ju mac-användare väldigt stor nytta av.. not..

För övrigt drar 1900XT runt 140W och MacPro agget levererar runt 1400 Watt så vad är problemet ?

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-03-07 17:59

Mjae 1000w levererar nätagget har jag för mig, sen klarar den inte av mer än sammanlagt 300w på alla pci-e portarna såvitt jag har förstått. Blir spännande att se vad det nu blir för nåt som ska matcha octa-core när och om det nu blir så.

  • Oregistrerad
  • 2007-03-09 18:34
Ursprungligen av Potah:

Mjae 1000w levererar nätagget har jag för mig, sen klarar den inte av mer än sammanlagt 300w på alla pci-e portarna såvitt jag har förstått. Blir spännande att se vad det nu blir för nåt som ska matcha octa-core när och om det nu blir så.

1400 hittade jag på nätet, men har själv inte mätt mitt eget. Idag finns det inget Hi-End grafikkort som klarar att ta ström enbart från PCI slottarna, därför matas dom även med +12/5 externt via separat powerkontakt.

de allra hetaste(!) grafikkorten kan ju faktiskt användas till vettiga saker också...
se exvis amds teraflop-system:
http://www.sweclockers.com/nyhet/5561-amd-visar-upp-ett-teraflop-system-med-r600/

edit:
proteinvikar-projektet vad-det-nu-heter-igen tillhandahåller väl en gpu-baserad klient...?

1
Bevaka tråden