Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gröna reklamlänkar på 99.se?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-03-05 22:56

På vissa sidor, ex 99.se så blir vissa ord gröna och när man drar muspekaren över dem så kommer det upp en ruta om vart jag ex kan köpa en billig hårddisk! Detta sade en PC användande vän till mig beror på antingen ett slags virus som leder runt orden till reklamsidor, eller ett spyware som ligger i safari (eller den browsern du använder) och, precis som viruset, skickar dig till reklamsidor...

eller hur var det nu? fanns det ingen sånt till mac?

Vafan är det då som händer? Så djävla irriterande! Jag vill kunna läsa texten som vanligt, utan gröna ord mitt i en mening med fula djävla popupp-rutor över som det står intellitext och en massa reklamskit i!

Hm, låter konstigt. Du har inte igång Parallels coherence eller Vmware eller något liknande?

  • Oregistrerad
  • 2007-03-05 23:05

Nej nej och nej. men viruset försvann visst om man loggade in på denna sida, fungerar bara när man är utloggad.... Jag har tagit ett screenshot på det, men det är för stort, vet inte hur jag ska göra för att kunna publicera det heller... :S

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-05 23:13

Det är inget virus bara ett reklamprogram som skapar klickbara länkar av vissa ord på sidan du besöker. Klick från dig ger intäckter till 99.se. Finns på de flesta stora gratisforum nu.

ÖÖH??? Paid search, kanske?

Om du krymper ner det till mindre än 100k så kan du lägga till bilder under "avancerat läge". Vore intressant att se en bild på det..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-03-05 23:13

Det är en annonseringsmetod. Istället för att lägga in en banner så kan man "sälja" vissa ord som länkar till företags produktsidor så får stackarna som ligger bakom hemsidan lite kosing så de kan fortsätta betala serveravgifterna. Det är vanlig javascript som utvecklarna själva lägger in och inte alls något virus, spyware eller något annat hemskt.

Edit: Aldrig får man vara först!

Det är inget virus. Det är IntelliTXT och är ett JavaScript som ligger i mallen för 99.se.

Känns hemskt att man var lite orolig. Känner mig som en tvivlare

Vargen kommer!

OMG = Oh my god!!! Tagga ner....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-06 00:21

ZOMG!!! P0wnage! Is teh virus! Teh winhaxx0rz har tagit över teh Macx0r och vi kommer att dö!!!!! AAAHHHH!!!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-06 00:36

Nothing to see here, move along . . .

Kan någon admin vänligen ändra rubriken till något annat lämpligt? "Vad är det för gröna markeringar... etc"

Att starta en trend med rubriker av den här typen så fort något oväntat dyker upp är inget forumet bör ställa sig bakom.

Förtydligade rubriken och flyttade tråden till Feedback.

1
Bevaka tråden