Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya grafikkort till mac pro?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som sett rykten eller har nån fakta? Vore trevligt om det snart släpptes nått med lite mer kräm än 1900XT, helst ett som klarar DX10 också. Kan väl inte vara så svårt att göra mac.kompatibla kort nuförtiden?

Ett problem ju att tom XT1900 för Mac Pro kör EFI.... Dte är inte bara att fixa...

Vad innebär det att kortet kör EFI?? Trodde att det var nått som bara rörde hur datorn startar?

Är inte kortet du efterfrågar, crownswe, Quadro FX 4500?

Ursprungligen av kitesurf:

Är inte kortet du efterfrågar, crownswe, Quadro FX 4500?

Nja, det klarar väl inte DX10? Sen är det ju lite dyrt också...

sorry... BIOS på kortet skiljer sig from BIOS på gamla kort. DVS Mac Pro kör med EFI därav så går det inte att varken köra med gamla typen av kort (om det finns någon) eller med PC kort rakt av. Dessutom behövs drivrutinsstöd. Men visst Apple ligger alltid efter... Fats jag tycker grafikkorts marknaden spårat ut litepå PC sidan det kommer fetare o fetare kort hela tiden med mera RAM....

Ursprungligen av screwpull:

Fats jag tycker grafikkorts marknaden spårat ut litepå PC sidan det kommer fetare o fetare kort hela tiden med mera RAM....

Jo, men dessa går ju ändå att köra i windows väl? Mitt Radeon 1900 räcker bra i OS X, det är mest med Vista (läs spel) som ett fetare kort känns aktuellt. Bekymret är lite att stora skärmar blivit standard. Nu lirar många med 24" och då behövs det en del kraft.

Tror jag hittat en lösning med ett litet 300W nätagg som sitter i 5,25 platsen och kan försörja ett kort, och så in med ett Nvidia 8800 så kan spelen få sitt, och Radeonkortet får OS X använda ensamt. Borde väl fungera?

1
Bevaka tråden