Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vilka högtalare till macbook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet att diskussionen varit uppe förut. Men de högtalarna som rekomenderades där var lite större än min plånbok. Har ungefär 1200 kr att handla för. Ska främst använda dem för mp3:or och endel film. Funderat på ett par JBL Spot men inte hittat några kommentarer kring hur de låter. De får gärna låta bra och gärna se bra ut bredvid macbooken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-26 21:07

Kör ett par Logitech Z-10. Ser bra ut och låter _riktigt_ bra för pengen.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-27 00:52

Jag kör med iPod Hi-Fi, kostar dock det dubbla O:-)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-04 06:44
Ursprungligen av Koski:

Kör ett par Logitech Z-10. Ser bra ut och låter _riktigt_ bra för pengen.

Funkar det helt och hållet med OSX och iTunes? Dvs med låtarna synliga i displayen.
Enligt Logitechs hemsida så stödjer den inte OSX. Däremot står det så här:
"Windows Media® Player, Apple® iTunes® eller MusicMatch® Jukebox™ krävs för fullständigt stöd för samtliga mediespelarfunktioner."

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-02-27 01:51

Om du kan bli av med några hundralappar till så: http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=460880&hbx_CMP=AFC-05

Om du vill ha riktigt bra och prisvärt, dock inte lika snygga: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34095&ref=Prisjakt

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-02-28 01:28

Tror nästan Logitech högtalarna låter bäst av de där, dock har jag inte provlyssnat på någon av dem. Men vad man kan avläsa från specifikationerna så verkar Logitech högtalarna bäst, de THX-godkända också.

Fast Harman/Kardon högtalare är mycket snyggare.

Slog till på ett par begagnade Logitech z4. Inte top of the line men just nu är jag nöjd bara jag har något som låter högre än macbookens inbyggda. Får bli ett senare projekt att köpa några lyxigare, alternativt får det bli en soundbridge till stereon. Tackar för alla tips!

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-04 21:09

Har ni tips på ännu billigare grejer, under 500 spänn så är det också välkommet i mitt lilla studentliv ;D

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-08 09:00

Logitech Z-10 funkar inte med OSX enligt Logitech-support:
"Unfortunately, the Logitech Z-10 speaker system is currently supported only on the Windows Operating System. The speakers make use of LCD Manager Software that is currently supported only on the Windows OS and not on Macintosh Operating System. Hence you will not be able to use the Z-10 speakers on the Mac OS."

1
Bevaka tråden