Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

automatisk importering av musik

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns det någon funktion i itunes som gör det möjligt att automatiskt leta igenom en viss mapp efter ny tillagda låtar och sedan importera dom ? utan att behöva göra det själv.

Jag kör ett arbetsflöde i automator som tar all musik från en mapp, lägger den i mappen "iTunes music" och sedan lägger till musiken i iTunesbiblioteket. Har sedan iTunes inställt på att sortera musiken i mappen "iTunes music" vilket gör att all musik ligger fint sorterat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-20 10:31
Ursprungligen av hansfilipelo:

Jag kör ett arbetsflöde i automator som tar all musik från en mapp, lägger den i mappen "iTunes music" och sedan lägger till musiken i iTunesbiblioteket. Har sedan iTunes inställt på att sortera musiken i mappen "iTunes music" vilket gör att all musik ligger fint sorterat.

Kan inte du eller nån annan vänlig själ förklara hur man lägger upp ett sånt arbetsflöde? Eller finns det inget annat sätt? Jag vill också, som trådskaparen, att iTunes automatiskt kollar igenom en mapp efter "ny" musik.

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-03-03 18:20

Och sedan kan man ju lägga filen som en återkommande uppgift i iCal, och ställa in så den upprepas en gång i veckan osv

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-05 07:58

Med andra ord: Har du mac, kan du göra det med tredjepartsprogram, till pc tror jag inte att det finns nåt, tyvärr.

1
Bevaka tråden