Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

går ej, kopiera från itunes till externhårddisk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-03 11:38

När jag försöker lägga över alla mina låtar jag har i iTunes (ca 2000st), så står det bara: Förbereder att kopiera bla bla. i typ 20sek sen händer det inget, inga låtar lägs över till hårddisken.
Det fungerar med ca 5st i taget men det är ju värdelöst.

någon som vet varför?

samma gäller för iPhoto, varför ska det ta typ 5min för den att förbereda kopieringen sen så går det inte:S?

Vad är det för format på den externa hårddisken du försöker kopiera till? Har du testat att innan du kopierar till den externa hårddisken formatera om den?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-03 11:57

jag har kopierat 1000000 saker till den innan:P så det är inge problem, det är just iTunes som är konstigt, iPhoto sa något om att det var fel på några bilder så då sket sig hela skiten...

Men det går ju att kopiera ca 5-10 st i taget men inte alla...

jag vill ju inte kopiera iTunes mappen för då ligger låtarna helt skruvat...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-03 13:18

helt sjukt, det fungerade att lägga in typ 100 st, sen testade jag igen då sket det sig!

Hjälp någon?

USB-disk? Problem av denna typ har jag alldeles för ofta råkat ut för när det gäller USB men aldrig FireWire.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-03 13:37

har bägge kablar, en usb och en firewire... så du menar att det borde gå bättre med firewire? Det var det jag hade först men jag bytte för att testa om det gick bättre med usb...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-03 13:38

testade med firewire, fungerar fortfarande inte...

1
Bevaka tråden