Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Något att tänka på? Jag tappar anslutningen konstant!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena. Min macbook + min Mac mini är kopplade otrådat till en Grouter från netgear. och min macbook tappar kontakten HELA tiden. precis som att jag hade haft en switch istället för en hubb...

Det är en 624, jag kör en annan router i mitt andra hem (en 614) och det funkar kanon... också på universitet går det kanon... MAO det är någon inställning jag har gjort som är felaktik...

1: vilken kanal är att rekommendera?
Någon annan fallfälla som finns?

Har det löst sig för dig?

Jag har samma problem, eller liknande. Jag ahr en bilig Netgear 614 tror jag den heter. Funkade så där i början, uppdaterade programvaran så gick det lite bättre. Men för någon vecka seda hände något, allt går extremt segt, kan inte ladda alla sidor osv. Vad ska jag ta mig till, kan man få ordning på den eller ska man slänga ut den med huvudet före...

Om man skulle köpa sig en nya, vad ska man köpa då som funkar o att jobba trådlöst med? Som inte häller kosta jätte mycket...

Ursprungligen av SONICdust:

Har det löst sig för dig?

Jag har samma problem, eller liknande. Jag ahr en bilig Netgear 614 tror jag den heter. Funkade så där i början, uppdaterade programvaran så gick det lite bättre. Men för någon vecka seda hände något, allt går extremt segt, kan inte ladda alla sidor osv. Vad ska jag ta mig till, kan man få ordning på den eller ska man slänga ut den med huvudet före...

Om man skulle köpa sig en nya, vad ska man köpa då som funkar o att jobba trådlöst med? Som inte häller kosta jätte mycket...

Jag hade exakt samma problem som du med min 614. Fick start om den dagligen och ibland dessutom göra hårdvarureset för att uppkopplingen skulle funka. Verkade inte vara den trådlösa delen som var problemet för min andra maskin som är stationär var kopplad via lankabel och samma problem gällde där, Sökte mycket på nätet men hittade aldrig något som funkade. Det som verkade ha löst problemet för flest var att sätt inställningen att routern skulle vara ping-bar.

Provade aldrig det utan ruttnade på att det inte funkade och köpte en Airport Extreme istället. Den går som tåget...

Ursprungligen av kumachan:

Provade aldrig det utan ruttnade på att det inte funkade och köpte en Airport Extreme istället. Den går som tåget...

Är inne på din stil också att lösa problemet med att köpa en Airport Extreme, får se vad jag gör...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-03-02 15:47

Jag hade en period av storleken någon vecka då min WGR614v6 inte gick att kommunicera med från en MacBook Pro CD. Det räckte inte med att starta om datorn, utan routern var också tvungen att startas om. Ingen hårdvarureset var nödvändig. Nu har felet försvunnit - lika oförklarligt som det kom.

Min första tanke var störningar från någon mikrovågsugn. Sedan kom tankarna på att någon granne hade skaffat sig en NWAY-router. Den ska ju enligt uppgift kunna sänka a/b/g-nät om jag har fattat saken rätt.

Ursprungligen av frazze:

Min första tanke var störningar från någon mikrovågsugn. Sedan kom tankarna på att någon granne hade skaffat sig en NWAY-router. Den ska ju enligt uppgift kunna sänka a/b/g-nät om jag har fattat saken rätt.

Det kan kanske vara någon grannes Router som stör, om jag mins det rätt så kan jag väl i bland upp till åtta olika nätverk i min AirPort lista

Sista veckorna har muppat sig för mig också, fast med annan router och annan typ av dator. Nu fungerar det igen och det var först när det löste sig som jag kom underfund med mitt problem i alla fall. Jag har för övrigt varit på väg att hysta ut alla möjliga saker från balkongen pga strulet...

Men det var comhem, jag fick återansluta till internet ett par gånger i timmen tills det krashade helt då när det slocknade för comhem i hela södra sverige. När det kom igång igen fungerar allt som det gjorde för 6 månader sen

Ingen aning om detta var något relevant för er,... men men

j

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-03 08:30

Jag märkte igår att mycket dator trafik kunde slå ut mitt nät så man fick starta om routern eller starta om förbindelsen. detta hände om man använde sig av bla torrent program men har också upplevt att om många (3-4) datorer är uppkopplade och surfar samtidgt eller är ganska nära varandra så kan det ibland bli någon störning. likn den ni beskriver, men jag har också varit med om att med bara en dator och lite trafik kunde också orsaka mitt problem så jag har ingen lösning. Men just igår kunde jag koppla detta till trafiken via torrent program som orsaken.

Det funkar bra för mig om jag kopplar in datorn direkt via modemet, så där funkar det bra. Men lite tråkigt att sitta där hela tiden när man har en bärbar. Sen så kommer jag inte åt min NAS-enhet.

Jag ahr bara en dator och en NAS-enhet kopplade till routen, så det är ju inte många datorer som har trafik utåt sätt. Torrent problemet tror jag inte häller ska vara ett problem.

Härde av en vän att man skulle ändra MUT värdet i sin router, så skulle det kunna gå bättre. Men vet inte riktigt vad det gör.

Vet i fan vad man ska göra, nästan så jag vill få hit en bärbar PC o se om det blir samma fel...

nej det har inte löst sig... Det värsta av allt är att det är helt jävla random känns det som... nu sitter jag på macbooken och skriver. W8 ska kolla en sak.

DET VERKAR som om att jag kan köra... men bara om min macbook ansluts först (minin låg i vila). What the fucks upp with that lixom...

Väldigt konstigt. för minin tuffar på oavsett ordning.

Det var samma för mej som för en del andra här.
Netgear tappade kontakten flera gånger per dag.
Jag satte då in en Airport Extreme på en av portarna, via kabel alltså, och lät den ta hand om det trådlösa. Netgearens antenn "slog jag av".
Netgearen är fortfarande gateway mot internet, men nu är ju allt kopplat med kablar.

Nu funkar allt perfekt.

1
Bevaka tråden