Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CSS-kurs: Befriad från <table> - Nja

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-02 20:51

Idag avslutade jag en två dagars inblick i CSS. Har hittils kodat ALLT i <table>. Nu är allt övcersatt till CSS. Hmm...

Välkommen till 2000-talet då Kom bara ihåg att det inte bara handlar om att gå över till css för innehållet; modernt webbskapande går precis lika mycket ut på tillgänglighet, semantiskt vettig strukturering av innehåll, och så vidare. Mitt råd är att du fortsätter din inblick genom att läsa den utomordentliga Designing Without Tables Using CSS och sedan blir en flitig besökare av alistapart.com, så kan du hänga med alla de coola web 2.0-kidsen sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-02 21:24

välkommen till klubben. Dock tycker jag att det är helt ok att använda tabeller för det som de från början skapades för - att rada upp data.

  • Medlem
  • 2007-05-04 02:11

Jag kan också rekommendera allt av Eric Meyer (inklusive hans webbplatser), Jeffrey Zeldmans böcker & webb, och framförallt www.csszengarden.com (även som bok). Massor av bra länkar hittar man också där som leder vidare. Och att koda mha CSS vore helt underbart om folk inte körde IE6 (och äldre) eftersom man även i CSS måste ta hand om dåliga webbläsare som inte uppfyller standarder. Suck.... Men annars är det ett storslaget verktyg, det ser man inte minst på CSS Zen Garden...

1
Bevaka tråden