Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stor del av hårddisken ska Vista få?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-03-02 14:15

Jag har nu införskaffat en Windows Vista Home Premium OEM-licens och ska till att strax installera bootcamp på min Mac Book Pro 17". Några frågor jag kom på tänkte jag kasta ut här nu:

1. Hur stor del av hårddisken behöver Vista? (rekommenderad/faktisk) Jag läste nånting om 40 Gb, vilket låter väldigt mycket tycker jag. 1/3 av hela hårddisken? Låter orimligt... OSX tar väl inte mer än typ 15-20 Gb eller hur?
2. Bootcamp förstår jag tar hand om uppdelningen (partitionen?) av hårddisken så PC-delen får det den behöver... går den uppdelningen att ändra på i efterhand? Flytta gränsen liksom?
3. Hur mycket har ni andra givit Vista i hårddiskutrymme? Och hur tycker ni det har funkat?

En ren Vista installation tar ca 8-10Gb efter några Microsoft Update. Sen får du väl räkna på hur många program du behöver och sen lägga på några procent (15%?) för swapfil/defragmentering.

Storleken på partitionen går inte att ändra (i nuläget), så ta i ordentligt!

Jag gav 15Gb, men jag skulle nog snarare välja 20Gb om jag gjorde om det. Det kommer hela tiden uppdateringar. Och man fyller alltid på med fler program allt eftersom.

Jag tilldelade 20 eller 30 GB men det blev senare protester med installerat CAD program. har 50 GB (500 GB disk) nu och det funkar.

1
Bevaka tråden