Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Special Event på NAB

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-01 21:31

Maccentral skriver att Apple kommer att ha ett Special Event på National Association of Broadcasters den 15 April.
Inga detaljer finns ännu men tittar man tillbaka så har både Final Cut Studio, Soundtrack Pro och Motion lanserats vid liknande event.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-01 21:38

Antar att Final Cut Studio 2 är ett säkert kort. Tyvärr är det väl rimligt att tro att det är för tidigt för att se något från uppköpen av Silicon Color eller Proximity.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-02 00:04

Leopard, en uppdaterad Mac Pro och MBP!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-02 09:50
Ursprungligen av bossep:

Leopard, en uppdaterad Mac Pro och MBP!?

8-kärnors BTO tror jag på. Inte Leopard på NAB, kommer nog som en egen Special Event istället för på en TV o film mässa. MBP på NAB ligger bra i tiden för när det brukar uppdatera.

jag tror på 8 kärnor Mac Pro och en uppdaterad Xserve .

Jag fattar dock inte varför folk tror att Mac Pro skall bli omdesignad ? låter helt korkat .. fast å andra sidan har man ju hört mer korkade rykten än så ..

Vad som kommer uppdateras:
Mac Pro med (8 kärnor) 2 x QuadCore Intel Xeon, HD-DVD/BluRay,
samt 4 x 1 TB HD, Airport Express 802.11n aktiverad ..

Xserve med (8 kärnor) 2 x QuadCore Intel Xeon samt 3 x 1 TB HD

vad som låter kul är om man nu kan beställa Apple Bluray till sin MacPro rev 1.1

och föresten .. Apple Logic Pro 8.0 Någon ? bör vara dags nu ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-02 10:05
Ursprungligen av Tussen69:

och föresten .. Apple Logic Pro 8.0 Någon ? bör vara dags nu ...

Jag tror på Musikmesse 28 - 31 Mars. Apple är tydligen där med flera stora bås.

Läs detta, från macrumors.com:

"To add to this report, MacRumors has received unconfirmed information regarding the hardware of the system. The Core card is said to utilize 4 Cell BE chips (as used in the Sony Playstation 3), with two additional "accelerator" cards being available, each containing 6 Cell chips. According to our source, the Core card will have 4 HD-SDI inputs, and a connector for a breakout box, as only 2 cards will be able to work in the Mac Pro (the only machine said to be compatible with the high-end system)."

Låter för sjukt för att vara sant...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-02 22:14

Kan någon mer insatt i datorteknik vara så vänlig att förklara vad det innebär? 8 Core Mac Pro?

1
Bevaka tråden