• Medlem
  • Härnösand
  • 2007-03-01 23:18

Jag satt och tänkte skriva en liten fråga om fler har haft problem med touchpaden efter viloläge i Vista men jag började googla lite mer och råkade hitta en intressant tråd på ett engelskt mac-forum.

Där har de en lösning på problemet:

Citat:

Work-around: Locate and download DevCon.exe from Microsoft.com. It is a utility for performing device management from the command line. In my case I saved devcon.exe to %SYSTEMDIR%. Create a task in Task Scheduler with trigger "On an event". Log: System, Source: Power-Troubleshooter, Eventid: 1. You need two actions: Start a program: Devcon.exe. Parameters: disable "USB\VID_05AC&PID_0218&REV_0060&MI_01" and Start a program: devcon.exe. Parameters: enable "USB\VID_05AC&PID_0218&REV_0060&MI_01".

The hardware ID of your trackpad may be different than mine, so you must check it and copy it from Device manager.

The task should run with "highest privileges" (to avoid User Account Control messing things up) and it must be able to run any time.

Sagt och gjort. jag hittade DevCon.exe på första träffen på google och la in den. Jag slängde in den i C:\Windows\system32\ och sedan hittade schemaläggaren i kontrollpanelen. Det var ett annat ID på touchpaden i denna MBP än vad det är i guiden men efter det har det fungerat perfekt.