Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mappstruktur vill inte ändras !!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej... jag har haft en struktur på mina mappar i flera år nu, och nu plöstligt har den bara ändrats !! och det går inte att ändra tlbx !!

nån som vet vad som har hänt eller hur man gör... jag gör min ändring klickar utanför fönstret för att spara min ändring... men den vill inte !!!

ingen respons alls ?

Kan du utveckla lite mer? Förstår inte riktigt vad som gått snett. Är det vyerna i Finder som är fel? Var gör du ändringarna du skriver om?

ok sorry kanske förklarade lite flummigt
iallafall, jag har en mappstruktur där man klickar på mapparna för att komma vidare i nästa mapp, alltså inte valet där man klickar på mappen så får man upp undermapparna på ett spår under, Men som det är nu så kommer vidare bara man klickar på mappen, vill alltså ha så att man dubbel klickar på den mapp man vill in i
men jag får det inte att ändras tlbx, som det är nu så åker man vidare frammåt om man klickar på en mapp

bättre förklarat ?

Låter som att du slagit på kolumnläge? Testa att trycka Kringla-1 eller Kringla-2 för att växla mellan ikonläge och listläge, sen kan du även i inställningarna för Finder kolla om "öppna nya fönster i kolumnläge" är ibockat..

Ursprungligen av Johan S:

Låter som att du slagit på kolumnläge? Testa att trycka Kringla-1 eller Kringla-2 för att växla mellan ikonläge och listläge, sen kan du även i inställningarna för Finder kolla om "öppna nya fönster i kolumnläge" är ibockat..

tack så mycket !!! funka fin fint

1
Bevaka tråden