Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp OGG filer i Itunes?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det egentligen, går det att fixa så att Itunes lirar ogg vorbis filer? Har nämligen lite musik i det formatet som jag vill lyssna på. Några plugins eller liknande?

mvh // Victor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-03 20:01

Ja,

http://www.xiph.org/quicktime/

... fungerar dock inte med Airtunes.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-01 10:16

Nej, jag testade precis samma lösning, föredömligt enkelt och välfungerande men som pesc säger så funkar det ju inte med Airtunes. Finns det inget sätt att komma runt det här? Är det någon som vet om Apple har planer på att integrera ogg snart?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-01 13:19

Nja, det känns inte som en riktigt bra lösning för mig. Är det ingen som har hackat iTunes så att det funkar på ett bra sätt? Kan man inte få det att tro att ogg är mp3? Eller nåt. Jag är inte så väl bevandrad i kodernas värld, men om inte Apple vill fixa det så får vi ju göra det själva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-01 16:27
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-01 16:30

Ja, men dels är det ju en mindre elegant lösning eftersom det plockar in en tredje part, dels kostar det ju pengar. Som gammal linuxanvändare betalar jag sällan eller aldrig för programvara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-01 16:56
Ursprungligen av Lemino:

Som gammal linuxanvändare betalar jag sällan eller aldrig för programvara.

Ursprungligen av Lemino:

...men om inte Apple vill fixa det så får vi ju göra det själva.

Jag väntar med spänning på din fix! Vad är din tid värd?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-01 17:20

Inte ett smack, men det kommer nog dröja ändå :). Jag måste i så fall lära mig programmering och det kan ta ett tag. Hmmm, en besvärlig nöt att knäcka det här. Men nu har jag startat en namninsamling för att få Apple att ändra sig. Kolla in:

http://www.namninsamling.com/OGG_iTunes

Damn jag fattar inget av detta.. försöker installera Xiph så att jag kan köra OGG. låtar i Itunes men hur sk ajag installera??? det står att jag ska lägga filen i Library/components mappen.. men det finns ju ingne sådan? snälla hjälp mig, jag får panik snart

Om det inte finns en "Components"-mapp i Library, så kan du ju skapa en själv...

grymt det verkar funka... för enkelt tack så mycket!

1
Bevaka tråden