Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nVidia GeForce4 Ti 4200 fungerar inte... tror jag!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-02-28 22:19

Har en PowerMac G4 MDD 2x867mhz.

Problem:
Vill uppdatera befintligt grafikkort för att kunna spela något roligare spel med avsevärt bättre grafik. Har just nu ett GeForce 4 MX på 32MB AGP som fungerar som det ska... antar jag.

Eftersom jag ville uppgradera grafikkortet, men inte hittar någon direkt information om vilka grafikkort jag kan ha i min dator lånade jag ett GeForce4 Ti 4200 av min far.

Jag vet att kortet fungerar, men på datorn är det bara svart.

Monitorn lägger upp den fina gråa rutan No Signal - och sen går den i viloläge, monitorn alltså.

Jag har ju ett GeForce 4, varför fungerar då inte ett annat GeForce 4?

Jag har studerat korten, på mitt MX kort så sitter det en "plupp" (... kontakt-liknande sak - del av kortet ... typ.. grej) som sticks in i en separat grej alldeles innan AGP porten, detta finns inte på Ti kortet. Kan detta vara boven i dramat?

Jag tror mig veta att det är en AGP 4x port i min dator, och det lilla jag fått fram om Ti kortet är att det är AGP 8x, men att det är bakåtkompatibelt... eller något?

Varför fungerar det inte, kan jag på något sätt få det att fungera?

Jag vet att kortet inte är defekt, fläkten på det snurrar igång, och det fungerade innan jag opererade ut det ur den äckliga Compaqen det satt i...

Jag har till och med provat på världsfredslösningen att zappa PRAM ...

Tacksam för svar

Martin.

Titaniumkortet är inte ett PC kort? Dessa kort är inte kompatibla med Mac såvida de inte "flashas om".

  • Oregistrerad
  • 2007-02-28 23:11

A....ha? och detta gör man hur och var? ...?

Detta ska vara ganska komplicerat har jag hört, ska dessutom kunna förstöra kortets funktioner. Då det inte är något jag testat så kan jag varken bekräfta eller dementera dessa påståenden eller säga hur komplicerad processen är. Om du lyckas med det så PMa gärna mig, har ett 9800 Pro som gärna skulle få sitta i min G4a (likadan G4a som du har om jag kommer ihåg rätt).

  • Oregistrerad
  • 2007-03-01 00:00

Hm... kollade runt lite och allt jag hittade om det gick bara att göra på en PC .. illa. Tack ändå hansfilipelo!

Köp en skrotig PC och spela på den, du får helt klart bättre prestanda med likvärdiga komponenter om du kör Windows eftersom spelen är optimerade för Windows. Jag vet att det kan verka hemskt att ens ha en sådan tanke, men det är sant....

1
Bevaka tråden