Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson K750i JOYSTICK PROBLEM ???

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Sony Ericsson K750i som under en tid
strular när man använder joysticken, men bara
neråt och bara ibland (ca. 75% av tiden).

Vad som händer är att när man vill blädra neråt
så gör den inget, men att blädra uppåt är inga
problem. Men man försöker och försöker och
plödsligt trycker man lite för hårt och så trycker
man in den istället med resultatet att man ringer
fel person eller nåt. :o(

Vad kan man göra ? Är det något som man kan få
kollat på garantin ?

Köpte den via Phone Warehouse eller vad de heter
när jag uppgraderade mitt kontantkort abonemang
(vilket jag ångrar)...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-25 18:50

Vanligt fel på tidigare SE-mobiler, har haft samma på både en K608i och en K750i. Felet täcks dock av garantin så det är bara att lämna in och felanmäla. I nyare modeller har de en annan utformning på denna "joystick".

Tackar!

Ska jag ta den till Phone Warehouse eller ?

Ursprungligen av SkrotNisse:

Tackar!

Ska jag ta den till Phone Warehouse eller ?

Ja. Iofs vet jag inte hur mycket garantin är förlängd. Jag lämnade in K750i i somras som var över ett år. Den gick på garantin. Kan inte svära på hur det är nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-26 13:53

Skall kolla upp om min K750 täcks av detta också. Har samma typ av struliga joystick.

Om det är en vanligt och känt fel så är det iofs inga problem att ta det via reklamation enligt KKL (men då direkt mot SonyEricsson, skulle jag tro?) eftersom det är ett ursprungligt fel. Då har man 2 eller 3 års reklamationstid beroende på när den är köpt.

Jag snackade med SonyEricsson och de sa att jag skulle ta den till Phone Warehouse...

Ett känt fel på k750i.

Om du köpte den (som jag gjorde) precis när den kom ut, alltså Maj/Juni 2005 så har du 1 års garanti på den (alltså är garantin slut nu) men om du köpte den senare till hösten (från 1 september 2005) så har du den förlängda garantin på 2 år.

Att man inte hystade in alla köp från maj-september i den förlängda garantin tycker jag är skamligt. Nästan Apple-klass på det, hehe.

Men visst, precis som inläggen ovan så kan du åberopa fabrikationsfel 3 år efter inköp. De senare 2 åren av dessa 3 år är det DU som ska bevisa att felet var där från början (vilket inte torde vara särskilt svårt med tanke på joystickens rykte).

Lycka till - skriv gärna här hur det gick sedan! Jag vill också ha min lagad...

Jag köpte den i höstas någon gång, så den är inte ens 1 år gammal, men det är bra med lite info ammunition att ha med sej (ryktet osv) när man lämnar in den. Lättare att stå på sej.

OK, då kommer du ju att få den lagad utan problem. Efter du fått tillbaka den så brukar man ha 3 månaders garanti på själva reparationen. OM DU HAR MINSTA PROBLEM innan de 3 månaderna har gått så tveka inte att lämna in den omedelbart!

Jag lämnade in den idag, 7-10 dagar sa han...

...men verkade inte speciellt förvånad att jag hade problem. :o/

1
Bevaka tråden