Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricssons walkman-telefoner...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-02-28 10:27

Jag har nu ägt/äger två st walkman-telefoner. Först w810 och nu w950.

Det som jag tycker är fruktansvärt irriterande är att man inte kan få låtarana att sorteras/lägga sig precis enligt den mappstruktur man lagt in dom i telefonen.

Visst kan man trixa med spellistor etc, men det är ju så smidigt att bara koppla in telefonen och föra över låtarna i finder.

Eftersom många låtar saknar informaton i sin "info" så hamnar dom under "okända artister". Även om man skulle skapa en spellista så ligger alla "okända artister" och "okända album" i en enda lång låtlista - inte indelade albumvis... Otroligt irriterande och osmidigt. Har man fyllt hela telefonene (4 GB) med låtar så får man scrolla i evigheter för att hitta det man söker...

Om man går in i telefonens filhanterare så får man ju upp dom snyggt och prydligt precis som man lagt in dom.. Men så fort man är inne i walkman-programmet så skall dom krabba till det och sortera dom på en massa konstiga olika vis. Underlättar inte ett dugg.

Mycket missnöjd med det här... Finns det någon lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-28 10:31

Det är ju samma problem som med iTunes. Se till att fylla i artist och titel när du rippar låtarna från din nyköpta CD så ska du se att det funkar

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-02-28 10:45
Ursprungligen av rhesus:

Det är ju samma problem som med iTunes. Se till att fylla i artist och titel när du rippar låtarna från din nyköpta CD så ska du se att det funkar

Jag befarade det här svaret... Finns det verkligen ingen lösning? Tänk om man i filhanteraren kunde kryssa för mappar och sedan trycka på en liten knapp "Spela i Walkman" eller något liknande...

KRÅNGEL!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-28 10:52
Ursprungligen av Hallon:

Jag befarade det här svaret... Finns det verkligen ingen lösning? Tänk om man i filhanteraren kunde kryssa för mappar och sedan trycka på en liten knapp "Spela i Walkman" eller något liknande...

KRÅNGEL!

Du kan spela upp enstaka låtar på det där viset, men inte hela album på något vettigt sätt. Men jag tycker fortfarande att du arbetar mot systemet. Fixa till taggarna på dina låtar, finns program som hjälper dig med detta.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-02-28 12:08
Ursprungligen av rhesus:

Du kan spela upp enstaka låtar på det där viset, men inte hela album på något vettigt sätt. Men jag tycker fortfarande att du arbetar mot systemet. Fixa till taggarna på dina låtar, finns program som hjälper dig med detta.

Har du tips på något av dessa program?
Jag arbetar gärna åt "det hållet" om det finns en smidig lösning (det handlar om många låtar).

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-03-01 00:04
Ursprungligen av Hallon:

Har du tips på något av dessa program?
Jag arbetar gärna åt "det hållet" om det finns en smidig lösning (det handlar om många låtar).

http://www.macupdate.com/info.php/id/14605

Vassego!

Hur är ljudet och navigationen annars i walkman-telefonerna?

Finns ett bra program för att flytta musiken från iTunes till Telefonen.
Synctunes. Se bara till att taggar är fixade innan. "Track01" gör ingen glad...

Kolla på min hemsida
http://hem.bredband.net/jeremiah

direkt till sidan där jag nämner Synctunes
http://hem.bredband.net/jeremiah/page6/page11/page11.html

Jag har problem med att använda SyncTunes tillsammans med min Samsung YP-U1 spelare. Även fast jag väljer att "Reaplace" med ny spellista, så är fortfarande det gamla kvar.

Kommer det vara annorlunda på en Sony Ericsson Walman-telefon? Vågar jag köpa min efterlängtade W810i?

1
Bevaka tråden