Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen på en Macbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-02-22 14:25

Jag fick min vita Macbook i förrgår. En grymt skön känsla. Jag funderar bara över en grej, jag som är ganska lång har ju en högre angle of view när man tittar på skärmen även med locket så uppvikt som det går. Alltså, jag sitter högt upp. Jag tycker mig se att färgerna fräter ut mot vitt. Om man till exempel ska fixa färger eller ljus/kontrast på ett foto i Iphoto, kan det ju bli ganska fel eller hur?
Kan man ställa in detta eller måste jag huka mig ner för att se färgerna i normala nyanser?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-22 18:25

Jag hade också problem med blek skärm som fick vinklas rejält för att se vettig ut. Det går dock att avhjälpa genom att göra en egen profil. Inställningar->Bildskärmar->Färg->Kalibrera. Rikta in skärmen i en behaglig vinkel och sätt igång och kalibrera. Om du är noggrann så kan du få till en riktigt bra profil.

Lycka till!

  • Medlem
  • 2007-02-23 00:01

Det beror främst på att MacBook har ganska kass betraktningsvinkel.
Morsans billiga Acer-plasthög har betydligt bättre.
Retfullt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-28 11:15

Jo min skärm är också riktigt blek, blir väldigt dålig Y-betraktningsvinke.

ja... yvinkel == junk... riktigt riktigt dåligt för att vara 2k7... och det är under all kritik faktiskt.

Skärmen är riktigt kass på macbook. Synd som fan.

Har inte tänkt på det så mycket innan, har faktiskt gillat skärmen. Men då hade jag en Powerbook 12" innan, och det är verkligen STOR skillnad mellan den och min MacBook.

1
Bevaka tråden