Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sampla trombon

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag spelar trombon och, jag vet inte om jag säger rätt när jag säger sampla trombon, men i alla fall det jag vill göra är att spela in trombonens alla toner med olika styrka och attaker och så vidare, loopa dom på något sätt, lägga in dom i något fiffigt program, så att jag får det att bli som ett mjukvaruinstrument. Alltså kunna spela trombon (som jag själv spelat in) med ett midi keyboard.

Jag skulle gärna villja ha tipps på några bra och billiga program som funkar på mac.
(är det här vad jag behöver , eller har jag fatta fel)

Tack på förhand!

Senast redigerat 2007-02-27 21:57

Du har ett hästjobb framför dig, bara så du vet.

Du behöver två eller tre saker:

1) ett program att spela in och redigera samplingarna i,
2) en mjukvarusampler att spela upp dem med,
3) en editor för samplern om den inte har det inbyggt.

Keymap sköter bara #3 (om än med tusen finesser), och finns på marknaden av två skäl: dels för att Apples EXS24-editor i Logic Pro är usel, dels för att det finns program som kan spela upp EXS-filer men inte redigera dem (Logic Express, och GarageBand om jag inte minns helt fel).

Det billigaste alternativet är att använda Apple DLSMusicDevice som är inbyggd i OS X och en SoundFont-editor, men om det finns några bra såna på OS X har jag inte en aning om. Annars finns det en del mjukvarusamplers att välja på, men de flesta kostar en hel del. Keymap är bara ett alternativ om du använder Logic Express och eventuellt GarageBand, som sagt.

1
Bevaka tråden