Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SyncTunes --> Nokia N73: spellistan är skadad

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag för över musik via SyncTunes till min N73 så får jag meddelandet "Spellistan är skadad" när jag skall öppna spellistan. Musiken går dock att spela upp direkt i bibioteket eller via "Album".

Någon som vet vad detta beror på och hur man bäst för över musik & spellistor till telefonen?

Det är sökvägarna som är fel.
Vet inte hur man smidigt skall fixa detta men ett sätt är att skapa en playlist på mobilen med en av de låtar du är intresserad av. Tanka över playlisten till din dator öppna i ett textredigeringsprogram och titta på hur sökvägen skall se ut. Sedan så får du köra en search and replace där du ersätter den gamla sökvägen med en korektformaterad.
På min N73 ser det ut som följer för låtar på minneskortet
E:\katalog\fil.mp3

Sedan är det bara att ladda upp den editerade playlisten.

Det verkar funka men känns inte som en optimal lösning! Tack för tipset dock. Visst är det skandalöst att vi macägare måste trixa så här för att få det att funka... ?

Efter lite runt petande är jag ganska så övertygad att man tämligen lätt kan fixa detta genom att editera filen post_process_playlist.pl som ligger i synctunes/Contents/Resources

Har inte tid att titta närmare just nu men det kanske bara är att ändra håll på "slashen" (runt rad 140) får testa nästa gång jag skall ladda upp nya låtar.

Ser tacksamt fram emot dagen du laddar din telefon

Kunde inte låta bli att titta på det trots tidsbrist...
Det fick bli ett fulhack men tror det skall funka, inga garantier dock

Steg för steg.
Högerklicka på synctunes och välj "visa paketets innehåll"
I mappen contens/resources finns det en fil som heter post-process_playlist.pl.
Skriv över den med min förändrade fil som är bifogad
(Den uppladdad filen har txt som ändelse så byt ändelse till pl)

Om du har dina mp3:or på telefonminnet så skall du ändra på rad 93 till C: istället för E:

Stort tack tindanos! Det funkar perfekt!

1
Bevaka tråden