Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket programmeringsspråk ska man använda

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har en hemsida idag som är gjord i asp. Nu planerar vi att börja om från början för att bland annat automatisera information från vår FileMaker server in på hemsidan. Men också få andra funktioner.
Vilket programeringsspråk är det som gäller? php eller finns det något ännu bättre?

Hur många samtidiga användare är det? Om du har FileMaker som bas är det väl lämpligt att börja med FileMaker Server Advanced? Det finns även en publik beta på PHP-API till FM Server Advanced. Funkar utmärkt såvitt jag hunnit se

Det jag vill visa från FM är information där våra kunder ska kunna anmäla sig till våra event. Hur många som är på hemsidan samtidigt har jag inte en aning om. Informationen ska hämtas från vår FM-server men kanske inte nödvändigtvis online, det räcker med att den uppdateras varje dag från FM.
Men det innebär att FM server advanced på webbservern skulle kunna spela ihop med den interna FM servern inåt och php utåt?

FM Server Advanced är i princip ett tillägg till FM Server som gör att FM Server Advanced automatiskt genererar webbsidor utifrån den/de layout/er som du väljer att webbdela.

För att få en uppfattning om hur det funkar slår du enklast på direkt webbpublicering i en vanlig FM Pro/Advanced och öppnar sidan i Safari / annan webbläsare.

Den automatiska genereringen av sidor kan i ganska hög utsträckning styras i FM Server Advanced, via XSLT-mallar etc., men skälet att t.ex. kunna vilja använda PHP är om man behöver göra kopplingar som den inbyggda automatiska genereringen av sidor inte lämpar sig för.

Tack för svaren, det låter som något att grotta vidare i.

1
Bevaka tråden