Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trackpadstrul - iBook G4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-16 14:16

Har en iBook från slutet av 2004 som fungerat prima sedan inköp. Nu befinner jag mig i Amsterdam och studerar och då har den självklart börjat strula. Har sökt på forumet här och hittat några med liknande problem men inte samma.

Det som sker är att trackpad och knapp slutar fungera titt som tätt, det är helt oberoende av aktivitet. Stängning av locket (för viloläge) och öppning igen råder bot på problemet, men det är ju ändå ruggigt störande. Ska jag behöva införskaffa en riktig mus?

Vad kan problemet vara? Är livstiden helt enkelt slut för trackpaden efter drygt 2 år (inköpt i december 2004) eller går det att lösa med någon form av grundlig rengöring kanske?

All input uppskattas! Tack!

Kan givetvis bero på en massa mysko prylar, glapp eller egentligen vad som helst.
Läste på ett annat forum där en trackpad slutat fungera, det visade sig att batteriet (som ingick i batteriutbytesprogrammet) börjat svälla och därigenom fått trackpaden att glappa. Men nu när jag tänker efter så sitter väl inte batteriet under trackpaden på Ibook? ja ja, kanske fick du nån hjälp i alla fall.

Jag känner igen problemet från flera andra iBook G4 och vet ingen bot på det, men att det inte brukar få trackpaden att dö helt. Oftast kommer problemet spontant, men blir inte värre än så.

Wat doe je daar in A'dam? Kan je Nederlands begrijp?

Anslutningskontakten - som man måste dra ut då man byter HD - sitter djupt begravd i innanmätet och sitter ordentligt fast. Alltså antagligen inte denna om du inte nyss varit inne i iBooken och rotat. Har du ingen AppleCare tordedet simplaste vara att helt enkelt köra med mus. Men prova flrst att göra ren trackpaden ordentligt först (det hjölpet ibland på min gamla PB190).

  • Medlem
  • 2007-02-26 14:57

anjuna_beats: Hmmm...då ska vi se. Ik spreek het geen Nederlands. Var det förståeligt? hehe

Har för övrigt införskaffat en mus nu, blev för störande att lira viloläge hela tiden. Finns några apple centers här i krokarna så jag kanske ber dom kolla på härket nån gång, man vill ju ändå ha en hel burk.

HEHE!! okey då hajar jag!! Tänkte bara testa ifall du kunde, men aja lite kunde du ju ändå eftersom du svarade nästintill korrekt, bara lite galet grammatiskt, men annars bra!! aja sorry offtopic!!

1
Bevaka tråden