Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns snart inte kvar på 99mac ?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Innan den stora uppgraderingen alt. sammanslagningen av 99mac så hade jag bortåt 2.500 skapade trådar men är nu nere på ca: 125 stycken - vad hände och kan jag få upprättelse, risken är att jag kanske når ned till NOLL ??? Är det genomförbart eller finns inte detta som en option att återfå rätt antal under avatarbilden ??

Olle

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-24 14:22

Herregud så hemskt.

lite sarkastisk där "Jogin"? det är ju lite trist att ens historik "försvinner" - det ligger ju lite "respect" i hur länge man varit medlem och antal inlägg...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-24 18:35
Ursprungligen av el gringo:

det ligger ju lite "respect" i hur länge man varit medlem och antal inlägg...

Näe, det gör det inte.

Ursprungligen av Jogin:

Näe, det gör det inte.

He he.. ska den säga som har över tusen inlägg...:cool:

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-24 17:54

Jag vet inte vad jag ska säga...............................................................

Samma här. Men jag skulle helst velat behålla att jag varit aktiv från 2003, inte 2005 som det står nu. (Och medlemsnumret förstås)
Dessutom är rubbet av gamla trådar och bevakningar borta.

Har kontaktat via "kontakta oss" så får vi se om det händer något.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-24 23:15

För mig är antalet inlägg eller hur länge man varit medlem iaf absolut inget respektingivande. Med det perspektivet så skulle jag väl förmodligen använda Windows bara för att de har så många användare, men, som sagt, det är inget jag ser som respektingivande.

Jag tycker det är ett bra sätt att se hur delaktig en medlem är i forumet.

Ursprungligen av Andreas Th:

Jag tycker det är ett bra sätt att se hur delaktig en medlem är i forumet.

Kan hålla med dig om detta... men det hade varit lika OK om dessa siffror fanns ihop med den profil som alla har, kan annars uppfattas som att man stoltserar med siffrorna och dom säger egentligen inget alls om kvalliten på inläggen... om man anstränger sig så kan man kanske hitta någon som ägnat medlemskapet åt att skriva en massa nonsens eller gjort andra ledsna.

Förslag:

Flytta ålder, antalet inlägg, när man blev medlem till profilen - där kan den som vill veta mer få reda på det. Skulle då bara finnas kvar användar-id samt om/att man är on-line, mer än så BEHÖVER man inte veta. Personligen struntar ja i om någon är 14 eller 65, det är udden av det skrivna som ger utmaningen att svara eller att skapa trådar.

Ursprungligen av Olle@mac:

Kan hålla med dig om detta... men det hade varit lika OK om dessa siffror fanns ihop med den profil som alla har, kan annars uppfattas som att man stoltserar med siffrorna och dom säger egentligen inget alls om kvalliten på inläggen... om man anstränger sig så kan man kanske hitta någon som ägnat medlemskapet åt att skriva en massa nonsens eller gjort andra ledsna.

Förslag:

Flytta ålder, antalet inlägg, när man blev medlem till profilen - där kan den som vill veta mer få reda på det. Skulle då bara finnas kvar användar-id samt om/att man är on-line, mer än så BEHÖVER man inte veta. Personligen struntar ja i om någon är 14 eller 65, det är udden av det skrivna som ger utmaningen att svara eller att skapa trådar.

Jag tycker det var ett bra förslag faktiskt.
På t.ex. fotosidan.se är fungerar det på det sättet du säger och man måste forska lite om medlemmen för att få reda på mer. Detta gör det lite mer personligt också så man inser att det verkligen är en människa man pratar med (på fotosidan är man inte heller lika anonym eftersom man måste använda förnamn och efternamn).
Sen kanske det gör forumet lite lugnare vilket ibland behövs här

Respekt ar nog fel ord, jag mast sjalv medge att tva motsagande argument fran tva medlemmar lagger jag mer "trust" pa den personen med fler inlagg.. forutsatt att bada argumenten ar upbackade med lika stark logik... forstass....

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-25 06:19

Skriver ett extra inlägg här då, för att ge lite extra tyngd till mina framtida argument.

sa dar ja, nu har jag fixat 100st gransen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-25 09:37

Olle rules

"amen"...måste man hänga upp sig på trivialiteter. jag sa faktiskt "respect" - med citat-tecken just för att man inte skulle hänga upp sig på ordets egentliga betydelse - utan innebörden mer generellt. det har trots allt en indikativ betydelse...att man har varit medlem länge och varit aktiv - det tittar jag i alla fall på. jag tycker man kan se att folk som har få inlägg tenderar vara "slarvigare" i sin kommunikation än vi som varit medlemmar länge och varit aktiva.

så häng inte upp er på "amen" nu - jag vet om att vi inte är i kyrkan...men jag kan ju säga det ändå

hur som helst - jag hade gärna sett att mitt korrekta antal inlägg syntes - men det är inget jag går omkring och funderar mkt över.

peace

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-25 11:27

Personligen tycker jag att det är rätt bra att man ser den infon här i forumet. Då kan man se hur länge nån har varit medlem (tycker iaf jag är bra) och ålder (även det känns rätt).

Hur mycket man har skrivit ser jag mest som ett roligt plus, då man kan se hur fanatiska vissa är (tittar på dig Adrian).

En sak har den här diskussionen visat i alla fall. Det är viktigt att informationen som visas är korrekt, för så länge den finns och syns så spelar den en roll.

MR

Ursprungligen av Adzam 1:

Personligen tycker jag att det är rätt bra att man ser den infon här i forumet. Då kan man se hur länge nån har varit medlem (tycker iaf jag är bra) och ålder (även det känns rätt).

Hur mycket man har skrivit ser jag mest som ett roligt plus, då man kan se hur fanatiska vissa är (tittar på dig Adrian).

När jag reggade mig här första gången med en mail som nu inte funkar pga av byte med ISP ( jag har börjat om...) då fanns här typ 200-300 medlemmar.. det var tider det, man kunde få svar på support fråga med blixtrande hastighet samt delta i en tråd som verkligen levde framför ögona, rena chatten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-26 08:46
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

När jag reggade mig här första gången med en mail som nu inte funkar pga av byte med ISP ( jag har börjat om...) då fanns här typ 200-300 medlemmar.. det var tider det, man kunde få svar på support fråga med blixtrande hastighet samt delta i en tråd som verkligen levde framför ögona, rena chatten

Japp... Med risk för att vara mossig: Det var bättre förr...

  • Medlem
  • 2007-02-25 12:11

Man kan ha som vi hade på 99musik innan det åts upp av 99.se:
0-100: färsking
100-200: börjar bli varm i kläderna
200-500: veteran
500 och uppåt: åldring

Ungefär. Då vet man ungefär hur aktiv en person har varit. Ålder, registreringsdatum, bostadsort och liknande har varit helt ointressant.

  • Medlem
  • 2007-02-25 14:06

Det som jgb säger låter intressant. Om antalet inlägg är respektingivande eller inte bryr jag mig inte om men som GeneralMotors sa så "litar" jag mer på personer med många inlägg, även om detta är ganska fel, för vad säger att man skriver vettiga saker bara för att man skriver mycket?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-25 17:00

Oj, är jag en åldring om man förbiser min ringa ålder och fokuserar på antalet inlägg.

Jag är hedrad...

Vi måste ha något vid 1000 också tycker jag. ;D

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-25 17:31

1000=enstöring?
För då kan man ha suttit en stund.
För du menade väl på samma inloggning???

Yes!!

Jag tycker att hela systemet med ranker är dåligt. Det uppmanar bara till att folk spammar för att få en högre rang, osv. Om en person t. ex. har 100 inlägg och vill bli en "veteran" så skriver denne 400 onödiga inlägg, poff så är personen i fråga en veteran.

  • Medlem
  • 2007-02-25 19:43
Ursprungligen av ztaafen:

Jag tycker att hela systemet med ranker är dåligt. Det uppmanar bara till att folk spammar för att få en högre rang, osv. Om en person t. ex. har 100 inlägg och vill bli en "veteran" så skriver denne 400 onödiga inlägg, poff så är personen i fråga en veteran.

Den diskussionen hade vi på 99musik. Jag tror att det slutade med att man fick "maxranking" väldigt fort, kommer inte ihåg om det var vid 200 eller 1000 poster. Någon gång så man någon som skrev ett par inlägg extra för att komma över någon gräns, men det förekom inte i den utsträckningen att det var ett problem. Vi litade på medlemmarna, och det fungerade bra.

http://www.99.se/feedback/129891-veterantaliban.html <- Läs gärna diskussionen där, den är faktiskt lite rolig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-25 20:54
Ursprungligen av ztaafen:

Jag tycker att hela systemet med ranker är dåligt. Det uppmanar bara till att folk spammar för att få en högre rang, osv. Om en person t. ex. har 100 inlägg och vill bli en "veteran" så skriver denne 400 onödiga inlägg, poff så är personen i fråga en veteran.

Låter som ett problem på pappret, inte i praktiken...

En fråga; går det att ha en signatur här på 99.se?

Ursprungligen av Adzam 1:

Låter som ett problem på pappret, inte i praktiken...

En fråga; går det att ha en signatur här på 99.se?

Hehe, tro mig. Jag har varit med på flera olika sådana forum. Ett tag var jag även en av dem som spammade för att få en högre "rank" (det var dock länge sedan).

Vissa skulle få mer respekt om de inte skrev så mycket strunt.

Bevaka tråden