Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes & Airtport express

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-22 21:36

God kväll...

Funderar på ifall jag ska ta och inhandla mig en airport express imorgon men har några funderingar först.

1. Klarar iTunes utav att lira upp en .flac låt utan att tappa nån kvalité med tex Xiph.org tillägen som finns för iTunes?

2. Hur nöjd är ni med ljud kvalitén på Airport Expressen?

3. Vad händer om tex flickan i huset försöker ansluta för att spela upp musik då jag sitter och poppar? Om jag glömmer datorn på och den står och lirar kommer hon inte kunna komma in på airporten expressen på nått sett och tex kicka ut mig för att ta över "streamen"?

Kommer att köra via toslink till recievern vilket jag kan förstå ger bäst ljud kvalité.

1.va? vet ej.

2. super. faktum är att jag tycker att jag får ett fylligare ljud med airport express/toslink än med gammal hederlig RCA kabel.

3. bara en kan streama åt gången. tryck stopp eller stäng av din stream på annat sätt. Enda sättet. (Ser inte detta som en anledning att inte köpa)

7. bonus info. med Airfoil kan du streama vad helst du vill. T.ex. brukar jag strema SRs webradio typ P3 Street. Funkar finfint...

/A

1.?????? Du får konvertera till Apple lossless genom exv Max el Toast
2. Helt ok, men bäst blir det såklart ifall du kör toslink via en separat DAC.

  • Medlem
  • 2007-02-24 16:56

Det går inte att få iTunes att spela upp .flac utan att tappa kvalité?

itunes kan inte spela flac. De har som så många ggr förr skaffat sig sitt egna idiotformat som heter Apple Lossless vilket i princip är samma sak men därigenom stänger de oxå ute det öppna formatet flac. Fyll i detta formulär för att be apple öppna upp för flac:
http://www.apple.com/feedback/itunesapp.html

  • Medlem
  • 2007-02-24 22:59

Löste det genom att köpa Airfoil och sen lira .flac'arna i tex VLC eller COQ. Dock är det inte vad jag vill. Vill kunna köra allting ifrån iTunes.

Varför inte konvertera dem till Apple Lossless då?

  • Medlem
  • 2007-02-24 23:51

Jobbigt

1
Bevaka tråden