Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min PB hittar inte min Airport Express?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-24 21:28

Mycket konstigt men min Airport Express dyker inte upp på min PB G4 17" Trots att alla andra nätverk i mitt hus syns varav jag vet att minst ett är en Airport Express det med.
Min tjejs PB 17" och min Macbook Pro får in min Airport men inte min PB

Den har strulat lite ett tag och hängt sig, så jag körde en total återställning genom att trycka in den lilla knappen. Efter det konfigurerade jag säkerheten med Wpa2 Personal
Den dyker som sagt upp på tjejens och min andra dator men inte på min PB. Eftersom jag hittar alla andra nätverk i huset så är det ju inget fel på min mottagare i datorn.

Nån som har nån ide om vad felet kan vara?

/Erik

  • Medlem
  • 2007-02-25 16:06

Nu har jag gjort lite olika tester.
Min Nintendo DS har inga problem att hitta och koppla upp sig på min Airport, likaså min Nintendo Wii.
Min PB (den som inte hittar min Airport) har inga problem att snappa upp nya nätverk, Prövade detta genom att gå runt i lägenheten. Varför hittar den inte just min Airport....blir snart gråhårig av detta.

Har också ändrat säkerheten till wep med 128bitar kryptering och 13 tecken i lösenordet

/e

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-02-26 12:20

Låter mycket märkligt i min mening, mycket.

Hur fungerar det om du trycker på Airport knappen uppe i "program-fältet", och sedan väljer "Annat..." Mata in SSID och lösenords-uppgifter där och se hur det fungerar. (SSID; nätverkets namn)

På det viset blir jag tvungen att göra, nu kör jag en skrutten D-Link, men har stängt av Broadcast för att folk inte skall se denna hur som helst.

  • Medlem
  • 2007-02-26 12:36
Ursprungligen av doGG:

Låter mycket märkligt i min mening, mycket.

Hur fungerar det om du trycker på Airport knappen uppe i "program-fältet", och sedan väljer "Annat..." Mata in SSID och lösenords-uppgifter där och se hur det fungerar. (SSID; nätverkets namn)

På det viset blir jag tvungen att göra, nu kör jag en skrutten D-Link, men har stängt av Broadcast för att folk inte skall se denna hur som helst.

Jag har provat exakt det du säger och då får jag bara medelandet att fel har uppståt vid anslutning.

Det hela är ett stort mysterium.

/e

Jaha...mysteriet fortsätter, efter att min dator legat i viloläge i ett par dar så hittar den helt plötsligt Airporten igen

I helgen åkte jag bort, stängde av datorn å la den i garderoben. Hemma igen så startar jag upp den och min airport är helt försvunnen. Som vanligt hittar den alla andra nätverk i huset och går jag ut på balkongen hittar den ännu fler.

Är det så enkelt att min Airport är trasig?

red:skriver från annat konto

/Erik

  • Medlem
  • 2007-03-17 13:49

Verkligen ingen som har nån idé?

/Erik

1
Bevaka tråden